سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان وبلوچستان:

سیستان و بلوچستان برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که این استان در خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد و بهداشت قرار دارد برای توسعه نیازمند نگاه ویژه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان چهارشنبه شب در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس دستگاه قضا برگزار شد اظهار داشت: این استان با ۲۰ شهرستان، ۵۰ بخش، ۴۷ شهر و ۱۰ هزار نقطه آبادی دارای کمترین تراکم جمعیت است.

وی افزود: بودجه سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از سه و نیم درصد جمعیت کشور و تراکم زیاد از ۲ درصد بودجه کشور تجاوز نکرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان از رئیس دستگاه قضا خواست تا یک مصوبه برای این استان ابلاغ شود تا در یک بازده زمانی مشخص، اعتبارات ۱۰۰ درصد اختصاص یاید.

وی گفت: ساختار تشکیلاتی در سیستان و بلوچستان متناسب با بعد مسافت این استان نیست به طوریکه در بخش ۱۰۰ هزار نفری منطقه دادگاه وجود ندارد.

موهبتی افزود: همچنین بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان با برخورداری از ۴۰ هزار دانش آموز، آموزش و پرورش ندارد.

وی بیان کرد: هم اینک تنها ۴۸ درصد پست‌های سازمان این استان پر و بقیه خالیست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصویب منطقه آزاد سیستان را تکمیل کننده منطقه آزاد چابهار برای توسعه شرق کشور عنوان کرد.

وی تجارت و ترانزیت را به دلیل برخورداری از مرزدریایی و خاکی مهمترین مزیت سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب خدمات ارزشمندی به مردم این منطقه ارائه داده است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: باید تلاش شود قانون بدون مدنظرقراردادن قومیت و مذهب با تدبیر اجرا شود.

حجت السلام والمسلمین مصطفی محامی افزود: سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیر پرونده‌های امنیتی و اختلافات طایفه‌ای روبه روست که برای رفع آن‌ها باید تلاش شود.

وی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حل مشکل سوخت در این استان نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان بر مساعدت بانک‌ها با واحد‌های تولیدی در پرداخت تسهیلات و رفع مشکل فقهی اهل سنت تاکید کرد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های بی نظیری مانند دسترسی به آب‌های آزاد و مرز‌های طولانی برخوردار است که می‌تواند تامین کننده بخشی از نیاز‌های داخل کشور باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سیلاب‌های اخیر در این استان ۷۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

دکتر باقر کرد افزود: ۵۹۲ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در این سیلاب‌ها آسیب دیدند.

وی ادامه داد: ۲ کانون گرد و غبار سیستان و بلوچستان یعنی سیستان و جازموریان به برکت باران و جاری شدن سیلاب حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد آبگیری شدند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیلاب اخیر استان ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات دستگاه‌های مختلف بکار گیری شدند که بیشترین تعداد با ۵۰۰ دستگاه در سیستان مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/.ع

واحد مسکونی سیستان و بلوچستان در سیلاب‌ها آسیب دیدند

برچسب ها: استانداری ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.