سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۱۸ هزارتن گندم در مزارع شهرستان چرام

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان چرام آمادگی کامل وجود دارد.

آیت صفر پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام  در گفت و گو با خبرنگار  گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،با اشاره به اینکه، از اواخر اردیبهشت، برداشت محصولات زراعی در شهرستان آغاز می‌شود و آمادگی کامل برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی وجود دارد گفت: در شهرستان چرام ۵ هزار ۵۰۰ هکتار مزارع گندم به صورت دیم و ۱ هزار و ۷۰۰ هکتار به صورت آبی کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه، در سال جاری هر کیلوگرم گندم معمولی به مبلغ ۱ هزار و ۷۷۰ تومان و قیمت گندم درم ۱ هزار و ۸۷۰ تومان خریداری می‌شود تا علاوه بر حمایت از کشاورزان، دست واسطه و افراد سودجو نیز در این زمینه قطع شود افزود: تلاش می‌شود با هماهنگی‌های لازم بین مراکز خرید و بانک عامل در این شهرستان ها، رضایتمندی کشاورزان فراهم شود.

 صفر پوربا اشاره به اینکه در حال حاضر مزارع غلات شهرستان چرام از وضعیت خوبی برخوردار هستند و پیش‌بینی می‌شود که امسال محصولاتی باکیفیت و کمیتِ بالایی در این شهرستان برداشت شود گفت: تعاون روستایی شهرستان چرام و اداره غله نسبت به آماده سازی انبار‌ها و تمهیدات لازم جهت تسریع در امر خرید و فروش گندم از کشاورزان اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام، با بیان اینکه، پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان از طریق مراکز خرید تضمینی خریداری شود گفت: متوسط برداشت محصول گندم در هر هکتار زمین آبی ۴ تن و برداشت جو آبی در هر هکتار زمین آبی ۲ و نیم تن است.

وی همچنین با اشاره به اینکه، در سال زراعی جاری برای تحویل گرفتن محصولات کشاورزان ۱ مرکز ظرفیت ۵ هزار تنی خرید، شامل مرکز خرید گندم و مرکز خرید جو مازاد بر نیاز در این شهرستان پیش بینی شده است گفت: تعداد ۴۱ دستگاه کمباین برای برداشت محصولات در مزارع شهرستان چرام در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۰ کمباین مهاجر (غیربومی) و یک کمباین هم از شهرستان چرام کار برداشت محصول را انجام می‌دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، از آمادگی مرکز خرید تضمینی گندم، برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبر داد و افزود: مرکز خرید در سازمان تعاون روستایی و مرکز خرید در شرکت غله و خدمات بازرگانی برای خرید گندم کشاورزان فعال است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، قیمت اعلام شده از سوی دولت برای خرید تضمینی گندم مطلوب کشاورزان است گفت: کشاورزان، رغبت و علاقه مندی بیشتری برای تحویل گندم به مراکز خرید دولتی نشان می‌دهند.

عیسی راستیان افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، لیست مباشران خرید گندم به فرمانداری‌ها اعلام می‌شود و بانک کشاورزی وجه گندم کشاورزان را به موقع پرداخت خواهد کرد.

وی همچنین، از مسئولان بانک کشاورزی خواست تمهیداتی اتخاذ کنند تا در کمترین زمان ممکن پول گندم کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام/غ

آمادگی برای خرید گندم در چرام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.