سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح شناسایی مزیت‌های سرمایه گذاری دانش بنیان در ۱۰ استان در حال اجراست

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح شناسایی مزیت‌های سرمایه گذاری با توجه به اسناد بالادستی و تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان در ۱۰ استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

دکتر مسعود برومند در حاشیه نخستین نشست تخصصی جلبک؛ تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: در پی شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان‌ها و بر اساس اسنادی مانند سیاست‌های برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، و با تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان طرحی را آغاز کردیم که بر اساس آن مزیت‌های هر استان برای سرمایه گذاری مشخص شود.

وی ادامه داد: اکنون این طرح در ۱۰ استان از جمله بوشهر به صورت آزمایشی آغاز شده است و با مشارکت دانشگاه‌های معین هر استان، استانداری، سازمان مدیریت برنامه ریزی استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور، شورای علوم تحقیقات و فناوری و گروه‌هایی از دانشگاه‌ها در حال اجراست.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری هدف از اجرای این طرح را تمرکز بر سرمایه گذاری با توجه به مزیت‌های هر استان عنوان کرد و گفت: در استان بوشهر با توجه به شرایط موجود، بر طرح‌هایی در حوزه شیلات، دریا و انرژی تمرکز خواهد شد و از شرکت‌هایی که در این زمینه‌ها کار می‌کنند حمایت خواهد شد.

برومند یکی از سازوکار‌های طراحی شده برای حمایت از شرکت‌ها را استفاده از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و افزود: این صندوق از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند و تا ۵۰ درصد در سرمایه گذاری آن‌ها مشارکت خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش پارک‌های علم و فناوری در حمایت از فعالان حوزه دانش بنیان، بیان کرد: یکی از فعالیت‌های پارک‌ها، شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت سرمایه آن‌ها به سمت کار‌های نوین و اقتصاد دانش بنیان است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر را یکی از پارک‌های فعال عنوان کرد و گفت: وزارت علوم تلاش می‌کند با ایجاد تعامل میان پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها، زمینه تبدیل طرح‌های پژوهشی به محصول را فراهم کند؛ افزون بر این، امسال سازوکاری طراحی شده که از یافته‌های پژوهشی بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/ک

از یافته‌های پژوهشی بیشتر استفاده می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.