سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موسوی مطرح کرد؛

نبود تناسب وظایف و اختیارات، منابع مالی و ضعف آموزش از مشکلات اصلی شوراها

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها درباره مشکلات موجود در شوراها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرزاق موسوی عضو هیات رئیسه و نایب رئیس عالی استان‌ها و نماینده استان فارس در هفدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز (چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی شورا‌ها در انجام وظایف مذکور با موانعی روبرو است که مهمترین آن‌ها عبارتند از رویکرد محدود کننده به حوزه صلاحیت و اختیارات شورا‌ها توسط برخی نمایندگان مجلس و دولتمردان می‌شود.

وی افزود: فقدان منابع مالی حداقلی و عدم پیش بینی منابع مالی برای شورا‌های بخش، شهرستان و استان از دیگر موارد است.

نماینده استان فارس ادامه داد: نبود تناسب بین اختیارات و وظایف شورا‌ها از دیگر مشکلات در این زمینه است.

موسوی ادامه داد: فقدان ضمانت اجرایی تصمیمات شورا‌ها (هیأت تطبیق) در عملکرد برخی هیأت‌های تطبیق، در تعارض با رأی و اراده مردم و تصمیمات نمایندگان آن‌ها است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ضعف، آموزش و نظارت در شورا‌های شهر و روستا از دیگر مشکلات است.

موسوی: دو شغله بودن برخی از اعضای شورا‌ها به ویژه در شهر‌های بزرگ از دیگر معضلات است.

وی ادامه داد: عدم اطلاع رسانی و تبیین فعالیت‌های شورا‌ها یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه پیشنهادات خود را برای حل برخی از مشکلات این گونه مطرح کرد و گفت: اعتماد دولت و مجلس به نمایندگان شورا‌ها و اعضای آن‌ها، با تصویب طرح جامع مدیریت شهری و روستایی و حمایت‌های قانونی لازم می‌تواند در رفع موانع تاثیرگذار باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: همکاری مجلس و دولت در بازنگری و اصلاح قانون شورا‌ها با هدف ایجاد شرایط استفاده از مشارکت مردم، ظرفیت‌های محلی و کاهش هزینه‌های اداره شهر‌ها و روستا‌ها می‌تواند نقش موثری در کاهش مشکلات داشته باشد.

موسوی ادامه داد: تصویب طرح تأمین منابع مالی شورا‌ها در شورای عالی استان‌ها و هیأت وزیران و مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: توجه جدی به دو مقوله آموزش و نظارت بر برنامه‌ها و مأموریت‌های شورای عالی استان‌ها می‌تواند مفید باشد.


بیشتر بخوانید: انتقاد الویری از غیبت رئیس جمهور در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها


وی افزود: همکاری دولت با شورای عالی استان‌ها در انجام وظایف قانونی، به ویژه در موضوع جلوگیری از تبعیض یکی دیگر از راهکار‌های حل برخی از مشکلات است.

موسوی گفت: همکاری نمایندگان دولت و نظام در شهرستان‌ها و استان‌ها با شورا‌های اسلامی شهر، روستا، بخش، شهرستان و استان در جهت دستیابی به اهداف و اجرای مطلوب وظایف شورا‌ها نیز از دیگر مواردی است که در پیشبرد اهداف می‌تواند چاره ساز باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.