سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای در کردستان رفع شد

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: براساس آخرین آمار تاکنون ۱۲۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای در این استان توسط ناظران بیمه سلامت و با کمک و همراهی دفاتر پیشخوان خدمات دولت شناسایی و رفع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: طرح رفع همپوشانی بیمه‌ای در راستای حذف افراد دارای ۲ بیمه و به منظور خدمات رسانی بیشتر و مطلوب‌تر به افراد ضعیف جامعه از اول شهریور سال گذشته در استان در حال اجرا است.

انور اسماعیلی افزود: در راستای اجرای این طرح و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه‌های استحقاق سنجی در بیمارستان‌های استان ایجاد شده و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: پیش بینی ما در مجموع وجود ۱۵۰ هزار همپوشانی بیمه‌ای در استان است که ازحدود یک سال گذشته تاکنون ۱۲۰ هزار مورد آن با کمک دفاتر پیشخوان خدمات دولت شناسایی و رفع شده است.

وی یادآور شد: نحوه اجرای طرح به این صورت است که با مراجعه بیماران به بیمارستان و وارد کردن مشخصات هویتی آنان به سیستم، استفاده از ۲ بیمه مشخص می‌شود و تا قبل از رفع همپوشانی بیمه‌ای کاری برای فرد انجام نمی‌شود.

اسماعیلی گفت: این کار در راستای خدمات رسانی بیشتر به افراد ضعیف جامعه که فاقد هر نوع بیمه‌ای بوده و توان خرید بیمه ندارند انجام می‌شود و در واقع رسالت بیمه سلامت در واقع زیر پوشش قرار دادن این افراد است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۷ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/ع

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۷ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

برچسب ها: بیمه ، خدمات رسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.