سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملخ‌های صحرایی ۳ تا ۵ سال آینده در استان بوشهر و کشور خواهند بود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود ملخ‌های صحرایی ۳ تا ۵ سال آینده در استان و کشور وجود داشته باشند.

خسرو عمرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی از اوایل بهمن وارد استان بوشهر شده‌اند، افزود: پارسال در سطح بیش از دو هزار هکتار  مقابله و سم پاشی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ باید در ۲۰ هزار هکتار انجام گیرد، بیان کرد: امسال نیز از اواسط فروردین مبارزه علیه پوره ملخ‌ها شروع شده و تا کنون هفت هزار هکتار مبارزه علیه پوره ملخ‌ها صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در شهرستان‌های مختلف از دیلم تا دیر عملیات کانون کوبی و مبارزه با پوره ملخ‌ها در حال اجراست.

عمرانی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده و به کارگیری تجهیزاتی مانند هواپیما و سم پاش‌های مختلف، مبارزه با ملخ صورت گرفته و از بروز یک بحران جدی پیشگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ملخ به عنوان یک بحران جدی همچنان مطرح است، گفت: پیش بینی می‌شود ملخ‌ها ۳ تا ۵ سال آینده در استان و کشور وجود داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان هر جا جمعیتی از ملخ‌ها را دیدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان و دهستان اطلاع رسانی کنند تا آن مناطق به سرعت ردیابی و در صورت نیاز به مبارزه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/م

ملخ به عنوان یک بحران جدی مطرح است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.