سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل شورای عالی عتف مطرح کرد؛

الزام هیئت علمی دانشگاه‌ها برای گذراندن دوره مطالعاتی در حوزه صنعت

برومند گفت: وزارت علوم برای اعضای هیئت علمی که از سال ۹۸ جذب دانشگاه‌ها می‌شوند، گذراندن یک دوره یک‌ساله مطالعاتی در حوزه صنعت را ضروری کرده است.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برومند دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به نفوذ پژوهش و فناوری بر صنعت نفت گفت: زمینه صنعت نفت سابقه طولانی داریم و با این تجربه می‌توانیم با پتانسیل خوب مراکز آموزش عالی سهم خودمان را از میادین مشترک نفت و گاز افزایش دهیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر بررسی نیاز‌های علم و فناوری در حوزه نفت افزود: مراکز آموزش عالی و فناوری می‌توانند با حداکثر تلاش نسبت به حل مشکلات علم و فناوری این صنعت کمک کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور در دوران تحریم این امر فرصت خوبی است تا دانشگاه‌ها بتوانند نیاز‌های علمی و فناورانه صنعت نفت را برطرف و بومی‌سازی کنند.

دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه در خصوص همکاری‌های صنعت و دانشگاه افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اعضای هیئت علمی که از سال ۹۸ جذب دانشگاه‌ها می‌شوند، الزام دارد تا یک دوره یک‌ساله مطالعاتی در حوزه صنعت بگذرانند، این اتفاق فرصت خوبی برای صنایع کشور به‌خصوص صنعت نفت است که از پتانسیل خوب نیرو‌های علمی جوان نهایت استفاده را برای به‌روزآمدی ببرند.

وی تاکید کرد: این اقدام پل ارتباطی خوبی بین صنعت و دانشگاه است و باعث فرصت حضور اعضای هیئت علمی جوان در این مناطق می‌شود.

انتهای پیام/

ضرورت افزایش همکاری‌ صنعت و دانشگاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.