قانعی گفت: با تلاش متخصصان جوان رشد ایران در حوزه دارو‌های زیستی شتابی بالا گرفته است.

۱۷ کشور، مصرف‌کننده دارو‌های زیستی ایرانی/ صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری در سال با دارو‌های ایرانیبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی درباره وضعیت دارو‌های زیستی تولید شده در کشور، گفت: وضعیت ایران در این حوزه بسیار مناسب است و در حال حاضر دارو‌های تولید شده در کشور به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی رشد علمی کشور در حوزه دارو‌های زیستی را قابل توجه توصیف کرد و گفت: کسی تصور نمی‌کرد ایرانی که روزی کشور وارد کننده دارو‌های زیستی بود، به یک صادرکننده تبدیل شود و دارو‌های تولیدی در داخل به ۱۷ کشور صادر شود.

دارو‌های زیستی در صدر دارو‌های وارداتی کشور

قانعی صرفه جویی ارزی ناشی از تولید این دارو‌ها در کشور را حدود یک میلیارد دلار در سال برآورد کرد و افزود: اکنون دارو‌های زیستی در صدر دارو‌های وارداتی به کشور قرار دارند و برنامه ستاد این است که تا سه سال آینده همین میزان واردات را هم با تولید داخلی تامین کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: وقتی از یک محصول صحبت می‌کنیم یعنی دانش مربوط به آن نیز در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: و زمانی‌که از دانش حرف می‌زنیم یعنی نیروی انسانی دانشمند را در کشور در اختیار داریم که باید از این نیروی عظیم انسانی به خوبی بهره بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار