سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش رحمت الهی و افزایش حجم آب‌های تجدید پذیر در کشور

مدیر قطب علمی مدیریت کم آبیاری و آب‌های نامتعادل کشور گفت: بارندگی‌ها حجم آب‌های تجدید پذیر در کشور را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین انصاری مدیر قطب علمی مدیریت کم آبیاری و آب‌های نامتعادل کشور گفت: بارندگی امسال باعث افزایش حجم آب‌های تجدیدپذیر در کشور شد که این امر موجب احیای بخش عمده‌ای از منابع از دست رفته آب کشور می‌شود.

وی تصریح کرد: در فروردین امسال ۳۱۳ میلیمتر باران در کشور بارید در حالی که این مقدار در مدت مشابه پارسال ۱۲۰ میلیمتر بود، همچنین میانگین بارندگی ۱۱ ساله در کشور ۱۸۰ میلیمتر و میانگین بارندگی ۵۰ ساله ۲۰۹ میلیمتر است از این رو افزایش حجم آب‌های تجدیدپذیر در کشور می‌تواند شرایط اقتصادی خوبی را نوید دهد.

مدیر قطب علمی مدیریت کم آبیاری و آب‌های نامتعادل کشور گفت: وقتی سیلاب‌ها کل پهنه کشور را دربرگرفته است به طور قطع آثار مثبت آن در حوزه کشاورزی کشور قابل رویت خواهد بود.

انصاری مدیر گروه علوم مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد افزود : بارندگی‌های اخیر حجم آب سبز کشور را افزایش داد و هنگامی که حجم آب سبز افزایش می‌یابد مکانیزم‌هایی که اساس آن بر استفاده از رطوبت خاک باشد، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توضیح آب سبز، تصریح کرد:  آب سبز، آب نگهداشته شده در بخش‌های غیر اشباع خاک است که از طریق باران تأمین می‌شود و قابل دسترس برای گیاه است.

مدیر گروه علوم مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آب تجدیدپذیر هم مقدار آبی است که حوضه آبریز، در چرخه آبی سالیانه توانایی بازیابی آن را دارد.
 
انتهای پیام //ا.ز
 
 

بارندگی و افزایش حجم آب‌های تجدید پذیر در کشور

برچسب ها: بارش باران ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.