سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گورباچف، روسیه و آمریکا را به تعامل درباره زمینه بازدارندگی هسته‌ای دعوت کرد

رهبر جماهیر شوروی سابق در یادداشتی در در وال استریت ژورنال بر ضرورت تعامل راهبردی میان آمریکا و روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، میخائیل گورباچف، رهبر جماهیر شوروی سابق، در مقاله‌ای که در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد، نوشت آمریکا و روسیه باید در زمینه بازدارندگی هسته‌ای خیلی سریع تعاملی راهبردی با هم برقرار کنند.

او در این یادداشت نوشت: «این بازدارنده (پیمان منع اشاعه هسته‌ای) نمی‌تواند جهان را از تروریسم یا یک اشتباه بزرگ هسته‌ای محافظت کند و در صورتی که بین واشنگتن و مسکو گفتگویی معنادار برقرار نشود، احتمالا این دو اتفاق (تروریسم یا اشتباه هسته‌ای) رخ خواهند داد.» 

رهبر جماهیر شوروی سابق افزود: «همچنین متقاعد شده‌ام که این بازدارندگی هسته‌ای، به جای محافظت از جهان، جهان را به سمت خطر سوق می‌دهد. به همین علت گفتگو‌های میان خودم و مارگارت تاچر، نخست وزیر وقت انگلیس، را درباره این موضوع یادآور می‌شوم. ما درباره مسائل بسیاری بحث کردیم و در اغلب موارد نیز به اتفاق نظر رسیدیم، اما درباره این موضوع وی تا لحظه اخر مقاومت کرد. وی تاکید داشت سلاح‌های هسته‌ای دنیا را از جنگ جهانی سوم نجات داده‌اند.»

گورباچف در ادامه هشدار داد: «در نتیجه یک اشتباه فنی، خطای انسانی یا خطای کامپیوتری ممکن است از سلاح هسته‌ای استفاده شود. آخرین گزینه (خطای کامپیوتری) بیش از بقیه من را نگران می‌کند. در حال حاضر از کامپیوتر در همه جا استفاده می‌شود و تا کنون خطا‌های کامپیوتری بسیاری در صنایع دریانوردی و صنایع دیگر رخ داده است.»

انتهای پیام/

­­

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین بود که آمریکا را پررو کرد.