وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا با مانع‌تراشی در صدور ویزا برای کارشناس روس نمی‌خواهد اطلاعات مربوط به دومای سوریه از تریبون سازمان ملل مطرح شود.

روسیه: آمریکا می‌خواهد مانع انتشار اطلاعات عینی مربوط به حوادث دوما سوریه شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن با امتناع از صدور ویزا برای کارشناس وزارت دفاع این کشور به منظور شرکت در جلسه سازمان ملل قصد دارد از انتشار اطلاعات عینی در مورد اتفاقات در دومای سوریه جلوگیری به عمل آورد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: بار دیگر مجبور به یادآوری هستیم که آمریکا به طور کامل به تعهدات خود نسبت به واقع شدن مقر سازمان ملل در نیویورک عمل نمی‌کند و حتی از چنین موقعیتی برای اهداف خودخواهانه بخش سیاست خارجی خود بهره می‌برد. این بار موضوع، صادر نکردن ویزا برای رئیس یک موسسه تحقیقاتی وزارت خارجه روسیه است.

این وزارتخانه افزود: این بدان معناست که متخصص روسی شواهدی را مبنی بر اینکه حوادث دومای سوریه در نتیجه تحرکات از سوی گروه‌های غیرقانونی مسلح و همدستان آنها در غرب بوده، در اختیار دارد. آمریکا به طور مداوم در روند‌ صدور ویزا مداخله می‌کند و از مشارکت عادی روسیه در رویداد‌های سازمان ملل ممانعت به عمل می‌آورد.

مسکو در پایان یادآوری کرد مقامات آمریکایی با جلوگیری از ورود کارشناس معتبر روسیه در زمینه مواد شیمیایی به نیویورک به وضوح در تلاش هستند تا از انتشار اطلاعات عینی درباره دوما از تریبون سازمان ملل جلوگیری کنند.

کارشناس وزارت دفاع روسیه قرار بود در جلسه مورخ ۲۵ آوریل در نیویورک درباره گزارش مامور حقیقت یاب با موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دومای سوریه در آوریل سال گذشته میلادی، شرکت کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار