سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه به وقت منطقه ۱۴

مدیر منطقه چهارده شهرداری اصفهان گفت: شعار شهرداری منطقه چهارده اصفهان رفع محرومیت از منطقه است؛ سعی کرده ایم دستاورد های عمرانی و شهری درخوری را به شهروندان عرضه کنیم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی شمسی مدیر منطقه چهارده شهرداری اصفهان درنشست خبری امروزبا اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، با اشاره به شعار سال اذعان کرد: شعار شهرداری منطقه چهارده اصفهان رفع محرومیت از منطقه و تغییر وجهه محلات این منطقه از محلات محروم به محلاتی برخوردار است.

وی ادامه داد: به همین منظور سعی کرده ایم دستاورد‌های عمرانی و شهری درخوری را به شهروندان عرضه کنیم که از مهمترین این دستاورد‌ها احداث مجموعه اقامتی در کنار حرم مطهر زینبیه، توسعه خط دوم مترو در منطقه چهارده، اخداث پایانه مسافربری شمال شرق اصفهان در این منطقه، احداث خیابان فرهیختگان و افتتاح آن در نیمه دوم سال گذشته، احداث تقاطع شهید اردستانی به طول ۵ کیلومتر و عرض سی و شش متر، احداث ورزشگاه ارزنان و بازسازی ورزشگاه عمان سامان است.

مدیر منطقه چهارده شهرداری اصفهان توضیح داد: احداث خیابان فرهیختگان گام مهمی در جهت ارتقا امنیت جانی شهروندان این منطقه داشته همچنین با توجه به جایگاه اصفهان به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب، تقاطع شهید اردستانی توانست با کاهش تردد ماشین‌های سنگین در این منطقه در کاهش آلودگی هوا مثمر ثمر باشد.

وی تشریح کرد: در سال گذشته 180برنامه فرهنگی به صورت جمعی در این منطقه برگزار شد، حدود 70 هزار نفر از این برنامه ها استقبال کردند که در نسبت به سابقه برنامه های فرهنگی این منطقه استقبال بالایی تلقی می شود؛ جشن ها، برنامه های موسیقی سنتی و برنامه های مبتنی بر آموزش های شهروندی از جمله برنامه هایی بودند که توانستند بیشترین مخاطب را جذب نمایند.

شمس در ادامه بیان کرد: شهرداری منطقه چهارده با ورود به محیط مدارس و مراکز آموزشی توانست گام های مثبتی در جهت زیبا سازی و ارتقا فضای سبز در محیط مذکور بردارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت سکونت اتباع خارجی در این منطقه، تشریح کرد: در بین جمعیت 180 هزار نفری این منطقه اتباع کشور های سوریه، عراق، افغانستان و لبنان نیز سکونت دارند به شکلی منطقه 14 در رده بندی سکونت اتباع خارجی در بین مناطق اصفهان جایگاه دوم را به خود اختصاص داده.

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه این منطقه مهاجر پذیر است و به نوعی منطقه ای است که در مقاطع زمانی مختلف محل رجوع جویندگان کار می باشد، تا 95 حدود 300 مورد کارتن خوابی مشاهده می شد که با همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی توانستیم این مقدار تا 10 مورد کاهش دهیم؛ به همین منظور با تاسیس دفتر تسهیل گری اجتماعی و همکاری مجموعه امید ضمن برخورد برخورد با پاتوق های خانگی موفق شدیم بسیاری از افراد مارتن خواب را سامادهی کنیم.

وی در بخش دیگر از نشست خبری خود با اصحاب رسانه، افزود: تا سال 95 هرساله شاهد ساخت غیر قانونی حدود 100 باب ساختمان در این منطقه بودیم که با افزایش نظارت ها و تشدید بازدید های شبانه روزی اکیپ های گشت شهرداری این مقدار تا یک باب ساختمان در سال کاهش پیدا کرد.

شمس ادامه داد: وجود بافت فرسوده شامل منازل زیر صد متر و عدم علاقه ساکنان این منطقه به آپارتمان نشینی باعث شده ساخت و ساز غیر قانونی در این منطقه افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم به توسعه فرهنگی مناطق شهرداری اذعان کرد: منطقه 14 دارای سه فرهنگسرا است همچنین از سه کتابخانه نیز بهره می برد.

مدیر منطقه چهارده شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت مراکز تفریحی منطقه چهارده گفت: این منطقه فاقد استخر است بنابراین با پیگیری های شهرداری مقرر شده اداره کل کار و تعاون اجتماعی با همکاری باشگاه کارگران قدس در آینده ای نزدیک استخری در منطقه چهارده به بهره برداری برسانند همچنین نظر به عدم وجود سینما در این منطقه مجموعه ای فرهنگی شامل سالن تاتر و سینما در نزدیکی محله عاشق اصفهانی در حال ساخت است

وی توضیح داد: سرانه فضای سبز تا سال 95 حدود 7.3 متر به ازای هر نفر بوده که با اقدامات شهرداری این مقدار به 8 متر رسیده است همچنین مقرر شده است با همکاری اداره راه و شهرسازی فضای سبز شهری بیشتری به این منطقه الحاق شود.

 

انتهای پیام/م


نشست خبری مدیرمنطقه 14 شهرداری اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.