سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

خدمات حمایتی آموزش و پرورش برای فرهنگیان آسیب دیده در سیل اخیر/ برگزاری کلاس های جبرانی برای داوطلبان کنکور

بطحایی گفت: برای جبران خسارات سیل و کمک به دانش‌آموزان کلاس‌های جبرانی کنکور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی خیرین مدرسه ساز برای کمک به مناطق سیل زده که عصر امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد:کمتر از ۱۰ سال پیش دو سوم مدارس غیر ایمن بود و الان به یک سوم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ بیش از نیمی از مدارس به همت خیرین مدرسه ساز ساخته شدن د و این از افتخارات ماست که خیرین ارجمندی داریم و به مدرسه سازی و آماده کردن فضای آموزشی اهمیت می دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  جایز است که بچه ها زندگی کردن در آینده را د رمدرسه تمرین  کنند و اگر بعد از فارغ التحصیلی دانش آموزان، اختلالاتی می بینیم بخشی از آن به مدرسه بر می گردد، باید در مدرسه دانش آموزان  از خودگذشتگی و کمک به دیگران را بیاموزند و از این منظر مدرسه مقدس ترین مسیر برای بچه هاست.

بطحایی با اشاره به گزارش خسارات ناشی از سیل گفت: حدود ۱۵۰۰ مدرسه دچار دچار آسیب شدند که ۲۰۰ مدرسه کاملا تخریبی و مابقی نیاز به بازسازی دارند.

به دلبال آموزش و پرورشی هستیم که سختی‌ها را تحمل کند   

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بچه ها از حیث روحی آسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند و باید بعد از سیل آنها را مورد توجه قرار می‌دادیم بنابراین در گام نخست وظیفه خود به عنوان آموزش و پرورش باید آنها را از حیث روحی و ترمیم کنیم که اکنون   کارهایی نظیر فعاليت‌های فرهنگی و هنری انجام داده‌ایم.

بطحایی با اشاره به برگزاری کلاس های بازی  تصریح کرد: خوشبختانه در  مدت کوتاه تاثیر بسیاری بر شرایط روحی و روانی دانش  آموزان داشتیم و ما به دنبال آموزش و پرورشی هستیم که از پس سختی ها زندگی بربیایند و با صبوری سختی ها را تحمل کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به فضاهای آموزشی گفت: در این حوزه تلاش های خوبی صورت گرفت و در گلستان به جهت فاصله زمانی طولانی تر با بازگشایی مدارس توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت های حمایتی از همکاران فرهنگی در جریان سیل دچار خساراتی شدند و تلاش می کنیم تا در حد وسع آموزش و پرورش کمک هایی داشته باشیم و برای سه استان آسیب دیده  حجم بیشتر در نظر گرفتیم.

بطحایی به برگزاری کلاس های فوق برنامه برای دانش آموزان کنکوری اشاره کرد و گفت: در استان لرستان این کلاس ها برپا شده است و در خوزستان در حال راه اندازی آن هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.