بطحائی با اشاره به ضرورت تداوم انتخابات نمایندگان فرهنگیان، گفت: باید از ظرفیت عظیم فرهنگیان برای حل مشکلات استفاده کنیم.

برگزاری انتخابات باهدف مشارکت معلمان در مراکز تصمیم‌گیری باید تداوم یابدبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد بطحایی در مرحله دوم انتخابات تعیین نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ای جهت استفاده از ظرفیت ۱۶۳ منتخب استانی مرحله اول این انتخابات تدوین شود، اظهار کرد: علی‌رغم برخی شک و تردید‌های اولیه برخی از مثمر ثمر نبودن چنین انتخاباتی، امروز شاهد حضور مؤثر و نتیجه‌بخش نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم و مطمناً نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش هم‌چنین نقشی خواهند داشت.

بطحائی ادامه داد: یکی از راه‌های تکریم فرهنگیان مشارکت و رأی و نظر فرهنگیان در مراجع تصمیم گیر و تصمیم‌ساز آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به انتخاب نمایندگان فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان و همچنین انتخابات شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: این‌گونه فعالیت‌ها هرچند قدم‌های کوچکی است، اما کار مثبتی است که باید تداوم یابد و در سایر مراکز تصمیم‌ساز اشاعه پیدا کند.

بطحایی با اشاره به اجرای فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تصریح کرد: در ابتدای مسیر بسیاری این حرکت‌های ارزشمند آموزش‌وپرورش را کار‌های نمایشی می‌دانستند و باور نمی‌کردند نمایندگانی از معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان و شورای عالی حضور یابند و حق رأی داشته باشند، اما امروز شاهد تحقق این سیاست و اهمیت دادن به جایگاه معلمان هستیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت عظیم فرهنگیان برای حل مشکلات استفاده کنیم لذا قدم اول مشارکت معلمان در تصمیم‌گیری‌های صندوق ذخیره و قدم دوم ورود معلمان به عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش است.

وزیرآموزش‌وپرورش افزود: تجربه برگزاری انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان این جرئت را به ما داد تا انتخابات شورای عالی را برگزار کنیم و این انتخابات نیز جرئت برگزاری انتخابات و تعیین نمایندگانی برای سایر مراجع تصمیم گیر را به ما خواهد داد.

وی اجرای این انتخابات در این برهه از زمان کار مثبتی دانست که قطعاً تحسین آیندگان را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آئین‌نامه‌ای باید تدوین شود تا از ظرفیت ۱۶۳ نماینده فرهنگیان از سراسر کشور که در مرحله اول انتخاب‌شده‌اند در حل مشکلات استفاده کنیم.

بطحایی گفت: بسیاری از مسائل با همفکری قابل‌حل و فصل است لذا مشکلات را باید با گفتگو و همفکری حل کرد و از حجم اختلاف‌ها کاست.

وی با اشاره به اینکه گاهی فقط نداشته‌ها را مطرح می‌کنیم و درحالی‌که تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات انجام می‌دهیم باید داشته‌هایمان را ببینیم، گفت: توجه معلمان به مشکلات مدارس قابل‌تقدیر است، اما باید به‌گونه‌ای عمل کرد که موجب سو استفاده دیگران نشود.

وی آموزش‌وپرورش را خانواده‌ای دانست که اعضای آن باید با تعامل و همکاری مشکلات درونی را حل‌وفصل کنند.

بطحایی افزود: موضوع نظام رتبه‌بندی در دستور کار هیئت دولت است لذا پس از تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

نظام رتبه‌بندی در دستور کار هیئت دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۰:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای وزیر چقدر شعار؟!به فکر معیشت معلمانتون باشید.فقط طرح های فانتزی و اسمی و .... حق التدریس معلم رو بعد از هفت ماه کارکردن داری میدی؟!!نه سرانه ای برای مدارس نه چیز دیگه
آخرین اخبار