سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای ارتش ملی لیبی درباره حمایت ترکیه از داعش

ارتش ملی لیبی ادعا می‌کند شواهد و مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد ترکیه از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ارتش ملی لیبی که ژنرال خلیفه حفتر هدایت آن را برعهده دارد امروز (دوشنبه) ادعا کرد مدارک و شواهدی در دست دارد که حاکی از حمایت ترکیه از داعش است.

ارتش ملی لیبی در حساب توئیتری رسمی خود نوشت: «ترکیه یکی از کشور‌هایی است که از تروریست در سراسر جهان حمایت می‌کند. ما مدارک فاش شده‌ای درباره ترکیه در دست داریم و همچنین دیگر شواهدی که نشان می‌دهد رژیم ترکیه از داعش حمایت می‌کند».

در ادامه بیانیه ارتش ملی لیبی آمده است این ارتش در حال مبارزه با القاعده در طرابلس است.

این در حالی است که پیش از این یک منبع نظامی از تحویل یک فروند پهپاد ترکیه‌ای به گردان‌های وابسته به دولت وفاق ملی لیبی (نیرو‌های مقابل خلیفه حفتر) و اعزام تیم آموزش دهنده برای آموزش نحوه استفاده از آن به لیبی خبر داده بود.

احمد المسماری، سخنگوی ژنرال خلیفه حفتر، نیز امروز ضمن متهم کردن ترکیه به حمایت از گروه‌های تروریستی در لیبی اعلام کرد سیاست‌های ترکیه نه تنها برای لیبی بلکه برای همه جهان خطر بزرگی به شمار می‌رود.

سالهاست که پس از مرگ معمر قذافی لیبی در میان دو دولت تقسیم شده است. بخش شرقی توسط مجلسی که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، کنترل می‌شود و ارتش ملی لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کند؛ در حالی که دولت وفاق ملی که در طرابلس حضور دارد و تحت حمایت سازمان ملل متحد است کنترل قسمت‌های غربی لیبی را برعهده دارد.

در اوایل ماه آوریل، حفتر به ارتش ملی لیبی که تحت حمایتش است دستور داد طرابلس را از نیرو‌های دولت وفاق ملی بگیرند. بنابر گزارش‌ها، ارتش ملی لیبی تاکنون در مسیر حرکت خود به سوی طرابلس تعدادی از شهر‌ها و مراکز مهم، از جمله فرودگاه بین‌المللی طرابلس را اشغال کرده است. به گفته دبیرکل سازمان ملل از آغاز جنگ در پایتخت لیبی تاکنون حدود ۳۹ هزار نفر از مردم طرابلس آواره شده‌اند.

پیش از این نیز، جمعه گذشته، بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، ترکیه را متهم کرده بود از برخی از گروه‌های تروریستی در سوریه از جمله «حیات التحریر الشام» حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.