رئیس شرکت ملی نفت لیبی هشدار داد تشدید جنگ در این کشور ممکن است منجر به کاهش تولید نفت و کمبود سوخت در آن شود.

هشدار رئیس شرکت ملی نفت لیبی در خصوص کمبود سوخت در این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مصطفی سنالا، رئیس شرکت ملی نفت لیبی، هشدار داد تشدید جنگ در این کشور سبب کاهش تولید نفت و کمبود سوخت خواهد شد.

سنالا در این خصوص اظهار داشت: «آخرین درگیری‌ها تهدید جدی برای فعالیت‌ها، تولید و اقتصاد ملی ما بود. به کارکنانمان که در اطراف مناطق درگیری کار می‌کردند دستور داده شده در خانه بمانند. این موضوع سبب کاهش تولید خواهد شد. کمبود احتمالی سوخت هم غیرنظامیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم عملیات شرکت ملی نفت. این شرکت به شدت نگران تهدید زیرساخت‌های انرژی ملی و تلاش‌ها به منظور استفاده از امکانات و تجهیزات شرکت ملی نفت برای اهداف نظامی است».

او در ادامه خواستار توقف فوری درگیری‌ها در کشورش شد. با این حال به این مطلب نیز اشاره کرد که در ماه مارس درآمد این شرکت ۲۰ درصد افزایش یافت. سنالا گفت: «درآمد شرکت ملی نفت در ماه مارس با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رکورد زد. این درآمد از فروش نفت خام و مشتقات آن به علاوه مالیات و حق امتیاز از قرارداد‌های امتیاز انحصاری به دست آمده است. این آمار افزایش درآمد ماهانه ۲۰ درصد را نشان می‌دهد. افزایش درآمد‌های ماه مارس عمدتا به پایان محاصره مسلحانه سه ماهه مربوط می‌شود».

سالهاست که لیبی در میان دو دولت تقسیم شده است: بخش شرقی توسط مجلسی که در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، کنترل می‌شود و ارتش ملی لیبی به ریاست ژنرال خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کند، در حالی که دولت وفاق ملی که در طرابلس حضور دارد و تحت حمایت سازمان ملل متحد است کنترل قسمت‌های غربی لیبی را برعهده دارد.

در اوایل ماه آوریل، حفتر به ارتش ملی لیبی که تحت حمایتش است دستور داد طرابلس را از نیرو‌های دولت وفاق ملی بگیرند و در حال حاضر این نیرو‌ها در مسیر حرکت خود به طرابلس موفق شده‌اند تعدادی از مواضع و مناطق مهم از جمله فرودگاه بین‌المللی که در ۳۲ کیلومتری طرابلس واقع شده است را اشغال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار