سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمین یادواره شهدای شیخ شبان برگزار می‌شود

چهارمین یادواره شهدای روستای سادات‎نشین شیخ شبان در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، چهارمین یادواره شهدای والامقام روستای سادات‎نشین شیخ شبان با عنوان «لاله‌های فاطمی» در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

زمان و مکان این آیین معنوی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ پنج شنبه آینده ۱۲ اردیبهشت ۹۸ با حضور اقشار مردم، مسئولان و خانواده معظم شهدا، در حسینیه حضرت قمر بنی هاشم (ع) این روستا اعلام شده است.

یادآور می‌شود؛ سومین یادواره شهدای شیخ شبان هم در ۲۴ اردیبهشت ۹۴ و همزمان با سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع)، با پیام مقام معظم رهبری (دام ظله) برگزار شد. متن این پیام که توسط حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر معظمٌ له قرائت گردید، به شرح زیر بود:

«بسم الله الرحمن الرحیم
به ارواح طیبه شهدای عزیز روستای شیخ شبان درود می‌فرستم و به خانواده‎هایشان عرض سلام می‌کنم. امیدوارم ان شاء الله برکات الهی و توجهات اهل بیت (علیهم السلام) که شنیده‌ام اکثر آن‌ها از سادات محترم هستند، شامل‎شان بشود. ان شاء الله. سید علی خامنه‌ای»

شیخ شبان از توابع شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری، در فاصله ۳۹ کیلومتری شمال غربی شهرکرد مرکز استان و در حاشیه جنوبی رودخانه زاینده رود قرار دارد.

این روستا علاوه بر تقدیم بیش از ۸۰ شهید و تعداد زیادی رزمنده، جانباز و ایثارگر در دفاع مقدس، به جهت وجود بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع)، علما و مبلغان دینی، و توانمندی هنرمندان صنایع دستی آن در زمینه هنر‌های خاتم‌کاری، قلم‎زنی و کاشی‎کاری معرق، دارای شهرت می‌باشد.

انتهای پیام/ش

چهارمین یادواره شهدای روستای شیخ شبان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.