شهرکرد/ در مراسمی با حضور معاون سپاه پاسداران:

روستای شیخ شبان به عنوان نماد ملی روستای ایثارگری کشور معرفی شد

گلزار شهدای روستای شیخ شبان در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان « نماد ملی گلزار شهدای روستای نمونه ایثارگری کشور » در دهه فجر امسال، انتخاب و معرفی شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در مراسم باشکوهی، با حضور سردار محمدعلی آسودی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولین استان و شهرستان بن و اقشار مختلف مردم ایثارگر و شهیدپرور روستای شیخ شبان، گلزار شهدای روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان « نماد ملی گلزار شهدای روستای نمونه ایثارگری کشور »، انتخاب و معرفی شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: آمریکا، الان یک قدرت معمولی هم به شمار نمی آید.

سردار محمدعلی آسودی با اشاره به ضعف های غرب در خاورمیانه افزود: دوران ابرقدرتی آمریکا به سر آمده و در حد شعار است.

وی، شهداء را از بزرگترین سرمایه های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) احیاگر این دستاوردهای بزرگ برای انقلاب اسلامی ایران در دوران معاصر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری گفت: روستای شیخ شبان 80 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده و دارای بیشترین تعداد جانبازان و ایثارگران است.

در این آیین، از کتاب های « نگاه آشنا » ( با محوریت زندگی و خاطرات شهید مرتضی اسماعیل زاده ) و « هوای همین حوالی » با موضوع شهید و شهادت رونمایی شد.

در حاشیه این آیین باشکوه، کتابخانه عمومی « آیت اله سید اسداله نجفی شیخ شبانی (ره) » نیز به بهره برداری رسید.

حضور مردم و مسئولین در مراسم میهمانی لاله ها و غبارروبی، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهداء و تجدید پیمان با آرمانهای والای امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، پایان بخش این برنامه بود.

روستای سادات نشین « شیخ شبان » از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختياري است كه در فاصله 39 كيلومتري شمال غربي مركز استان ( شهركرد ) و در حاشيه جنوبي رودخانه زاينده ‌رود واقع شده است.

این روستا، علاوه بر سابقه ایثارگری و ولایتمداری اهالی، به جهت وجود بقعه متبرکه حضرت امامزاده سید بهاء الدین محمد (ع)، تربیت علماء و مبلغان دینی، و توانمندی هنرمندان صنایع دستی این روستا در زمینه هنرهای خاتم کاری، قلم زنی و کاشی کاری معرق، دارای شهرت می باشد./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.