سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برج جداسازی طرح ان جی ال خارگ به دست متخصصان ایرانی ساخته شد

برج جداسازی پروپان از گاز‌های شیرین‌شده به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات طرح NGL (مایعات گاز طبیعی) خارگ، در شرکت رآکتورسازی اهواز ساخته و به منطقه عملیاتی خارگ منتقل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران به مزیت‌های این برج از جمله صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی که در ساخت آن صورت گرفته، اشاره کرد و افزود: ساخت این برج نسبت به نمونه مشابه خارجی ۴۰ درصد ارزان‌تر بوده و کیفیت آن از کالای خارجی بالاتر است.

حمید بورد گفت: برای نخستین‌بار در ایران طراحی، مهندسی، اجرا و ساخت این برج را شرکتی ایرانی انجام داده است.

وی ادامه داد: NGL خارگ طرحی ملی است که به صورت BOT در دستور کار بخش خصوصی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز طرح NGL خارگ در دست ساخت است که نیمی از آن به ارزش حدود ۲۵۰ میلیون دلار در اهواز انجام می‌گیرد.

بورد تاکید کرد: بیش از ۷۰ درصد ادوات و ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور ساخته می‌شود.

قرارداد تکمیل طرح «ان جی ال» جزیره خارگ شامل شیرین‌سازی و تفکیک گاز‌های همراه نفت مناطق خارگ و بهرگان و فروش محصولات سنگین‌تر از اتان، سال ۹۶ میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت صنایع فراساحل (صف)  امضا شد.

بر اساس قرارداد، با بهره‌برداری از طرح ان جی ال خارگ، خوراک روزانه مجتمع حداکثر برابر ۳۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود که شرکت ایرانی به منظور بازیافت سرمایه خود تا سال ۱۴۳۰ محصولات سنگین‌تر از اتان را در مدت بهره‌برداری برداشت خواهد کرد.

اجرای این قرارداد چندین مزیت نصیب کشور و صنعت نفت خواهد کرد که از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری گاز‌های همراه میدان‌های نفتی خارگ و بهرگان (به ویژه میدان مشترک فروزان) و جلوگیری از سوزانده شدن این ثروت ملی، درآمدزایی برای کشور، اشتغال‌زایی و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

برج جداسازی پروپان از گاز‌های شیرین‌شده طرح ان جی ال خارگ ساخته شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.