سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید نگاه غلط عتیقه جویی از ذهن عموم پاک شود

یک باستان شناس گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته سازمان میراث فرهنگی نسبت به انجام وظایف خود در قبال حفاظت و معرفی میراث فرهنگی کشور قصور داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  حجت دارابی  باستان شناس گفت: متاسفانه در سنوات گذشته این سازمان و بعضی ادارات کل زیرمجموعه آن در استان‌ها به وضوح در حفاظت از میراث فرهنگی ناتوان بوده و حتی در مواردی در معرفی و شناساندن این آثار از سوی باستان شناسان موانعی ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: در کرمانشاه نیز معاونت میراث فرهنگی استان در سال‌های اخیر برخورد‌های مناسبی با پژوهشگران نداشته و به نظر می‌رسد علت این امر عدم شناخت درست مسئولین ذیربط از ماهیت و اهمیت میراث فرهنگی در برهه زمانی کنونی است.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی در ادامه از افزایش میزان تخریب و غارت تپه‌های باستانی به ویژه در چندسال اخیر خبرداد و اظهار کرد: متاسفانه همزمان با افزایش فشار‌های اقتصادی اخیر و تورم موجود در کشور، آمار تخریب و غارت تپه‌های باستانی نیز افزایش یافته و این مسئله نشان از خیال غلط دستیابی به گنج در جامعه دارد.

وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی حتی نتوانسته سازمان صدا و سیما را در معرفی درست میراث فرهنگی به عموم مردم در جهت آموزش بهتر آن‌ها از طریق رسانه ملی با خود همراه نماید. در این راستا باید از گذشته تلاش می‌شد تا نگاه غلط "عتیقه جویی" را از ذهن عموم پاک کرد و آنان را در حفاظت از میراث نیاکان و هویت خویش تشویق نمود و این مهم را در فرهنگ جامعه نهادینه کرد.

انتهای  پیام/ز

 

افزایش میزان تخریب و غارت تپه‌های باستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.