سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

هدر رفت ۴۰ میلیارد متر مکعب از آب‌های ورودی به کشور/ آب تالاب هامون به ۵ هزار هکتار افزایش یافت

بیت اللهی گفت: از ۹۲ میلیارد متر مکعب آب وارد شده به کشور در اثر وقوع سیل تنها ۴۰ متر مکعب مدیریت نشد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بیت‌اللهی دبیر زلزله‌نگاری و حوادث غیرطبیعی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مراسم درس آموخته‌هایی از سیل با بیان اینکه سند کارشناسی فنی دیگری بر اسناد تحقیقاتی ما اضافه شده است، گفت: نباید بحران سیل و میزان خسارت‌های باقی مانده از این حادثه را فراموش کنیم.

وی گفت: میزان خسارت‌های وارد شده در زلزله کرمانشاه ۵ هزار میلیارد تومان بود، اما میزان خسارت‌های وارد شده در سیل به این منطقه به  ۳۵ هزار میلیارد تومان رسید.

دبیر زلزله‌نگاری و حوادث غیرطبیعی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر جنبه‌های بسیار مثبتی برای کشور داشته است، گفت: تالاب‌های مختلفی از جمله تالاب هورالعظیم که سالیان بسیار زیادی خشک بودند آبگیری شدند و ۹۲ میلیارد متر مکعب آب وارد کشور شد، اما متأسفانه نتوانستیم ۴۰ میلیارد متر مکعب از این میزان آب‌های ورودی را  مدیریت کنیم.


بیشتر بخوانید: تدوین نظامنامه مدیریت مخاطرات طبیعی/ تاب‌آوری شهر‌ها در اولویت برنامه‌های وزارت راه قرار گرفت


بیت‌اللهی افزود: آب تالاب هامون و سد دز از ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار به ۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی  در تشریح خسارت های ناشی از وقوع سیل اخیر گفت: متأسفانه در سیل اخیر ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌ها زیر آب رفت، ۷۲۵ پل تخریب و حدود ۷۶ نفر کشته شدند.

دبیر زلزله‌نگاری و حوادث غیرطبیعی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در گلستان ۱۷ هزار واحد مسکونی دچار آسیب و تخریب شدند، گفت: در مازندران ۳۴۰ نقطه رانشی ایجاد شد و استان گلستان حجم بالایی از خسارت را تحمل کرد.

بیت‌اللهی اظهار کرد: باید در ملاحظات شهرسازی بازنگری و بازبینی‌های دقیقی انجام شود و این امر نیازمند استفاده از تخصص‌های کارشناس و متخصصان است.

وی با اشاره به اینکه نباید استان تهران و رود دره‌های موجود در این استان را فراموش کنیم، گفت: بسیاری از رودخانه‌ها تبدیل به بزرگراه شده و همین امر احتمال خطر را در استان تهران افزایش می‌دهد.

دبیر زلزله‌نگاری و حوادث غیرطبیعی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ما این نشست را برای ارائه محور‌های مختلف سیل برگزار کرده‌ایم، گفت: دولت باید در برنامه‌های جاری کشور از این مقالات و سخنرانی‌ها استفاده کند تا ما شاهد کاهش ریسک‌های سیل باشیم.

بیت‌اللهی اظهار کرد: هم‌افزایی و هم‌فکری با کلیه دانشمندان و تشکیل کمیته کارشناسی شده با هدف اجرایی این حوادث از مهم‌ترین دلایل برگزاری چنین نشست‌هایی است.

انتهای پیام/

در مازندران ۳۴۰ نقطه رانشی بر اثر سیل ایجاد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.