مدیر عامل راهآهن تاکید کرد: در مزیت و نقش حمل ونقل ریلی در ارتباط با ایمنی مطالب بسیار زیادی گفته شده است و ایمنی برند راهآهن و راه آهن کلید واژه توسعه است، بنابراین ایمنی زیربنای توسعه به شمار میرود.
وی با اشاره به اینکه آمار تلفات و حوادث ریلی در کشور ما قابل قبول است، افزود: چنین میزان تلفاتی زیاد است و باید با استفاده از دانش موجود و آموزش منابع انسانی این آمار کاهش یابد.
مدیر عامل راهآهن توضیح داد: برای دستیابی به ایمنی و ارتقای آن ۶ استراتژی هوشمند سازی حمل و نقل، افزایش سهم حمل ونقل ریلی و کاهش سوانح رانندگی، ارتقای سطح کیفی خدمات حمل ونقل همگانی، تمرکز در نقش عوامل انسانی در سوانح حمل و نقل و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه و فعال در مدیریت ایمنی حمل ونقل قابل تعریف است.
رسولی تصریح کرد: کاهش سوانح ناشی از مشکلات فنی و خطای انسانی، شناسایی خطا در سیستم و بهبود آمادگی حمل و نقل در برابر سوانح غیر مترقبه از دستاوردهای اجرای این موارد است.
بیشتر بخوانید: تدوین نظامنامه مدیریت مخاطرات طبیعی/ تابآوری شهرها در اولویت برنامههای وزارت راه قرار گرفت
وی اظهار کرد: سیل مانور واقعی بود، آسیب پذیری شبکه ریلی در حوادث غیر مترقبه بسیار کمتر از دیگر مدلهاست و خسارات سیل در مدل ریل کوچک و بسیار اندک بود و این نشاندهنده ثبات و پایداری ریلی است.
مدیر عامل راهآهن بیان کرد: زمانی که از ما خواستند میزان خسارات را اعلام کنیم ما گفتیم خسارات شبکه ما در ریل بسیار جزئی است و در ایام نوروز با توجه به شرایط نامناسب جوی ما توانستیم هدف خود را به صورت کامل و ایمن محقق کنیم.
رسولی اظهار کرد: ۱۶ هزار تلفات رانندگی طی یکسال آمار زیبایی برای ایران نیست که باید با استفاده از اقدامات درست در این حوزه این تلفات را کاهش دهیم.
وی افزود: سرمایههای ارزشمندی در حوزه ریلی داریم که پیشنهاد دادهام با تشکیل انجمن خبرگان حمل ونقل ریلی از این ظرفیت استفاده شود که این تشکل میتواند ثبت شود و ظرفیت حقوقی پیدا کند، از قائم مقام راهآهن درخواست میکنیم که مسئولیت آن را بر عهده بگیرد و هر چه سریعتر این تشکل را راهاندازی کند.
انتهای پیام/