سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شین هوا: رشد ۲۵ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی ایران به کشور‌های شرق اروپا

ایران در بازه زمانی یازده ماهه منتهی به ماه فوریه ۲۰۱۹، ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تن کالای اصلی غیرنفتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار به کشور‌های عضو اروپای شرقی صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، ایران در بازه زمانی یازده ماهه منتهی به ماه فوریه ۲۰۱۹, ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تن کالای اصلی غیرنفتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار به کشور‌های عضو اروپای شرقی صادر کرد.

محاسبه میزان صادرات ایران به این کشور‌ها نشان می‌دهد این شاخص به لحاظ وزنی ۳۱ ممیز ۷۷ صدم درصد و به لحاظ ارزشی ۲۵ ممیز ۲۱ صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. 

گاز طبیعی مایع، پسته، قیر، سیب و گوجه فرنگی عمده کالا‌های صادراتی ایران به کشور‌های شرق اروپا بوده است. روغن آفتابگردان، جو، گوشت گوسفند و دستگاه‌های رادیو اکتیو عمده‌ترین محصولاتی هستند که ایران در این مدت از این کشور‌ها وارد کرده است.

روسیه با وارد کردن ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار تن کالای ایرانی به ارزش یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار در این یازده ماه، در رأس کشور‌های وارد کننده کالا‌های ایرانی قرار گرفت. کیوی,سیب زمینی، گوجه فرنگی و پسته عمده‌ترین کالا‌های صادراتی ایران به روسیه را تشکیل می‌دهند.

ایران نیز در این مدت کالا‌هایی همچون راکتور‌های هسته ای، ذرت، جو و روغن آفتابگردان را از روسیه وارد کرده است. آذربایجان، گرجستان و اوکراین از مهمترین شرکای تجاری ایران ­در اروپای شرقی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.