سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرار ۱۳۰۰ مهاجر خارجی از محل نگهداری مهاجران غیرقانونی در مکزیک

۱۳۰۰ نفر از مهاجران خارجی از مرکز نگهداری سیگلوبدینو در شهر کاپاچالو در ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک و در مرز با گواتمالا فرار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، ۱۳۰۰ نفر از مهاجران خارجی از یک محل نگهداری مهاجران در مکزیک فرار کردند.

پلیس شماری از این مهاجران را بازداشت کرده است، اما همچنان ۶۰۰ نفر از آن‌ها فراری هستند. سازمان ملی مهاجران خارجی مکزیک اعلام کرده است که این مهاجران در زمان توزیع شام از این محل نگهداری فرار کرده اند.

مرکز نگهداری سیگلوبدینو در شهر کاپاچالو در ایالت چیاپاس در جنوب مکزیک و در مرز با گواتمالا قرار دارد.

مقامات مکزیک اعلام کرده اند که مهاجرانی از کوبا ابتدا با مامورین این محل نگهداری درگیر شده اند و تهدید به آتش کشیدن آنجا کرده اند.

این محل در روز‌های اخیر شاهد تظاهرات مهاجران در اعتراض به جمعیت زیاد حاضر در آنجا و نبود امکانات کافی بوده است. در هفته‌های اخیر رسانه‌های خبری مکزیک گزارش دادند که مراکز نگهداری مهاجران در جنوب مکزیک مملو از مهاجران کوبایی شده است. دیگر مهاجران حاضر در این مراکز از کشور‌های هندوراس، السالوادور و گواتمالا هستند.

روزنامه رفورمر مکزیک اخیرا گزارش داد که مهاجران اهل هائیتی هم در میان افرادی که از این مرکز نگهداری گریخته اند، بوده اند. مقامات پلیس اعلام کرده اند که ۷۰۰ نفر از مهاجران را به این محل نگهداری بازگردانده اند.

از آغاز سال گذشته میلادی مکزیک شاهد هجوم مهاجران خارجی به این کشور برای ورود به آمریکا بوده است. در ماه‌های گذشته پلیس مکزیک پنجاه هزار مهاجر خارجی را بازداشت و به کشور‌های خود بازگردانده است.

این اقدامات دولت مکزیک به دنبال فشار‌های دولت آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور صورت گرفته است. ترامپ به دنبال کند کردن حرکت مهاجران خارجی به طرف مرز‌های آمریکا است.

ترامپ همچنین تهدید کرده است که اگر مکزیک جلوی شکل گیری کاروان جدید مهاجران خارجی به طرف مرز‌های آمریکا را نگیرد آنگاه مرز‌های کشورش با مکزیک را خواهد بست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
با این بساط ضد مهاجرتی که ترامپ راه انداخت اوناییم که تو این فکرا نبودن به فکر مهاجرت افتادن