سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش دیوان محاسبات آمریکا درباره نواقص هواپیمای اف ۳۵

بر اساس گزارش دیوان محاسبات دولت آمریکا (GAO) قطعات هواپیمای اف ۳۵ استاندارد نیست و تعمیر قطعات بسیار طول می‌کشد و مدت پرواز آزمایشی این هواپیما غیرکاربردی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه حریت ترکیه، گزارش دیوان محاسبات دولت آمریکا درباره نواقص هواپیما‌های اف ۳۵ را منتشر کرد.

در گزارش هشتاد و یک صفحه‌ای دیوان محاسبات دولت آمریکا (GAO) آمده است: قطعات هواپیمای اف ۳۵ استاندارد نیست و تعمیر قطعات بسیار طول می‌کشد و مدت پرواز آزمایشی این هواپیما نیز بسیار کوتاه و غیرکاربردی است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) باید زنجیره نواقص هواپیمای اف ۳۵ را که پیشرفته‌ترین جنگنده با سرمایه گذاری بیش از یک تریلیون دلار است، رفع کند. در ترکیه حدود ۸۰۰ نوع قطعه هواپیمای اف ۳۵ تولید می‌شود. تامین قطعات و یدکی این هواپیما با مشکلاتی روبرو شده است.

در گزارش دیوان محاسبات آمریکا همچنین تصریح شده است: هواپیما‌های اف ۳۵ به علت کمبود قطعات، ۳۰ درصد پرواز‌های آزمایشی خود را در ماه مه و نوامبر ۲۰۱۸ انجام ندادند.

قطعات یدکی تولیدی نیز استاندارد نیستند و تعمیر قطعات نیز مدت طولانی انجام می‌گیرد و در نتیجه هواپیما‌ها توان لازم را برای اجرای عملیات ندارند یا در مدت زمان تعیین شده نمی‌توانند به پرواز ادامه دهند. هواپیما‌های اف ۳۵ به جای ۷۵ درصد، ۵۲ درصد توان خود را هنگام پرواز بکار می‌گیرند. تامین ۴۳۰۰ نوع قطعه هواپیمای اف ۳۵ نیز بسیار دشوار و مشکل است. از این رو پنتاگون باید برای رفع این نواقص اقدام کند.

۴۴ درصد قطعات یدکی باید بعد از پرواز، تعویض و بازسازی شود، اما نیاز‌های مزبور تامین نمی‌شود. شبکه تولید قطعات اف ۳۵ و لجستیک آن در کشور‌های مختلف نیز بدرستی سازماندهی نشده است. بدون تامین و پشتیبانی قطعات نمی‌توان اسکادران‌های اف ۳۵ را در حالت آماده باش نگاه داشت. هزینه سالیانه تامین تجهیزات اف ۳۵ در نیروی هوایی و دریایی آمریکا باید از ۲۴ تا ۴۳ درصد کاهش یابد.

دیوان محاسبات آمریکا تاکید کرده است: برای تولید قطعات یدکی و تجهیزات اف ۳۵ میلیارد‌ها دلار بودجه، اختصاص یافته و هزینه شده است، اما معلوم نیست این قطعات در کجا نگاه داری می‌شوند. پنتاگون، اطلاعات هزینه‌های ساخت اف ۳۵ را ثبت نکرده است.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا قبل از استعفاء در گزارس خود به کنگره آمریکا هشدار داده بود اخراج ترکیه از طرح تولید قطعات اف ۳۵، زنجیره تولید و تامین قطعات این جنگنده ساخت آمریکا را برهم خواهد زد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
سر طراح و خالق جنگنده F16 آمریکا که چند سال مقیم کانادا شده در یک کتاب که اخیرا چاپ کرده مفصلا به جنگنده های F22 , F35 پرداخته و ایرادات بسیاری از کارایی و رادار گریزی و عملکرد از آنها افشا کرده و مدعی شده این دو هواپیما بر خلاف کلیه ادعاهایی که میشود واقعا آن چیزی که گفته میشود نیستند و حتی در یک صحنه واقعی جنگی کارایی جنگنده های قدیمی تر را هم نخواهند داشت و بصورت مستندل مستند نتیجه گیری کرده این دو پروژه بزرگترین و پرخرج ترین کلاهبرداری از ارتش آمریکا بوده اند
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب هواپیمای ناز نازو و سوسولی
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب هواپیمای پر خرجی