سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل یک گروه ۱۵ نفره برای انتقال قدرت در سودان به یک ساختار غیرنظامی

«نیرو‌های اعلام آزادی و تغییر» یک گروه ۱۵ نفر تشکیل دادند تا با شورای نظامی انتقالی جهت انتقال قدرت در سودان گفتگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری اسکای نیوز عربی امروز (شنبه) از تشکیل یک گروه ۱۵ نفره از «نیرو‌های اعلام آزادی و تغییر» برای گفتگو با شورای نظامی انتقالی جهت انتقال قدرت به یک ساختار غیرنظامی در سودان خبر داد. بنابر اعلام این خبرگزاری، سه نفر از این گروه ۱۵ نفره از اعضای گروه‌های نظامی این کشور هستند.

انتظار می‌رود مذاکرات اواخر امروز در کاخ ریاست جمهوری در خارطوم، پایتخت این کشور برگزار شود.

شورای نظامی انتقالی در اواخر روز گذشته (جمعه) اعلام کرد کار پذیرش درخواست‌های نیرو‌های سیاسی کشور که مایل به ارائه نماینده در کمیسیون آماده‌سازی برای انقال قدرت هستند به پایان رسیده است. 

پس از چهار ماه اعتراضات ضد دولتی در سودان بالاخره در ۱۱ آوریل کودتای نظامی در این کشور روی داد و عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور، که ۳۰ سال بر این مسند تکیه زده بود از قدرت برکنار و زندانی شد. به دنبال این حوادث، شورای نظامی انتقالی در این کشور آفریقایی قدرت را به دست گرفت و وعده داد ظرف دو سال انتخابات تازه‌ای را در سودان برگزار خواهد کرد.

با این حال، گروه‌های مخالف با این برنامه موافقت نکردند و خواستار آن شدند که شورای نظامی انتقالی قدرت را به ساختار‌های غیرنظامی واگذار کند. این در حالی است که معترضان همچنان در این کشور به خیابان‌ها آمده و خواستار استاندارد‌های بهتر زندگی، حاکمیت قانون و پیگرد قانونی عوامل فاسد دولت سابق هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.