ضیاء؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه باید از ظرفیتهای بازی در درس دانش آموزان استفاده شود، گفت: شادی، نشاط و بازی شرط ماندگاری دانش آموزان در مدرسه است.
وی با بیان اینکه مدرسه باید به یک محیط شاد تبدیل شود و از حالت خشک و خشن خارج شود، افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ پروژه اتاق بازی و یادگیری در مدارس ابتدایی استان کرمان راه اندازی شده است.
ضیاء افزود: ما از بازی به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف برنامه درسی استفاده میکنیم و در این بین، بازیها باید کاملا هدفمند باشد و باید بدانیم بازی کودکان وقت تلف کنی نیست بلکه فرصتی برای یادگیری بهتر و سریعتر بوده که به دانش آموزان برای فهم بهتر موضوعات درسی کمک میکند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان، تصریح کرد: آموزش و پرورش در دوره ابتدایی سه برنامه جایگزینی تکالیف مهارت محور با مشق شب، برنامه ویژه مدرسه و پروژه بازی و یادگیری را اجرایی میکند.
ضیاء تاکید کرد: روشهای یادگیری نیاز به بازنگری و بازآفرینی دارد و یکی از این روش ها، پروژه بازی و یادگیری است که در ۱۰ استان کشور اجرایی میشود و اولیاء دانش آموزان نیز به بازی کودکان اهمیت بدهند.
انتهای پیام/س