سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۳ هزار مسکن روستایی توسط کمیته امداد خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۳ هزار مسکن روستایی در سال جاری توسط کمیته امداد خراسان رضوی ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت: در سال گذشته ۳۰۰۰ مسکن روستایی از سوی کمیته امداد خراسان رضوی در مناطق شهری و روستایی احداث شد و ۳۴۰۰مسکن نیز مورد تعمیر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز با مشارکت سپاه برنامه ریزی برای ساخت ۳۰۰۰مسکن روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با اختصاص ۱۶۰میلیارد تومان اعتبار، ۹۵۰۰فرصت شغلی در استان ایجاد و ۱۰۰میلیارد تومان نیز وام قرض الحسنه توسط صندوق امداد ولایت به متقاضیان پرداخت شد.

آسوده افزود: همچنین ۴۲۰۰جهیزیه در سال گذشته به متقاضیان پرداخت و ۱۲۰هزار زائر نیز به مشهد مشرف شدند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ماه رمضان تهیه سبد کالا برای خانواده‌های سیل زده در بعضی شهرستان‌های استان نظیر کلات، بردسکن، بجستان و سرخس در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن نیز در حوزه اطعام محرومین نیز با استفاده از ظرفیت خیرین اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طرح ۲۰۲۰ از ابتدای سال جدید، اجرایی شد که شامل راه اندازی پایگاه‌های احسان جاده‌ای بود و در این راستا برای سلامتی زائرین نیز با مشارکت خیران ۲۱۹رأس گوسفند در مبادی ورودی استان و شهرستان‌ها قربانی شد و در راستای نذر خدمت، تقریباً تمامی مدیران کمیته امداد استان در ایام عید به مرخصی نرفتند.

آسوده افزود: تا تاریخ ۴ اردیبهشت، مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده برای کمک به سیل زدگان، ۷۲میلیارد ریال بود که به استان‌های سیل زده ارسال شد.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰۰خانه افراد تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی نیز بر اثر سیل‌های اخیر دچار آسیب شده است که نیاز به بازسازی دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت راهبران اشتغال و کارفرمایان، برون سپاری ۵۰هزار خدمت این نهاد در استان به بخش‌های خصوصی و توسعه مراکز نیکوکاری از ۱۴۷مرکز به ۳۰۰مرکز را از مهمترین برنامه‌های این نهاد در سال جاری برشمرد.
 
انتهای پیام//ف.غ
 
 

بازسازی منازل آسیب دیده در سیل اخیر توسط کمیته امداد

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.