سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنارک بیشترین سطح مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان به ۱۷ هزار و ۳۷۰ هکتار رسیده که شهرستان کنارک با ۹ هزار و ۱۶۰ هکتار سکان دار بیشترین سطح مبارزه با این آفت خطرناک را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلام حیدر زورقی  اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۱۳۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین علاوه بر کنارک تاکنون چهار هزار و ۳۹۰ هکتار از مراتع چابهار، هزار و ۱۰۰ هکتار در دلگان، هزار و ۱۲۰ هکتار در ایرانشهر، هزار و ۵۰۰ هکتار در قصرقند و ۱۱۰ هکتار در نیکشهر علیه این آفت سمپاشی شدند.

وی بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان بدون تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی استان در حال انجام است.
زورقی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ماه جاری در راه است که دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک با جدیت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

انتهای پیام/گ

کنارک بیشترین سطح مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.