سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاسازی سنجاب‌ها در جنگل‌های بلوط استان خوزستان

فرمانده یگان حفاظت استان خوزستان از رهاسازی ۵ فرد سنجاب ضبط شده از متخلفین در جنگل‌های بلوط استان خبر داد.

حسن آقا شیرمحمدی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر نگهداری و فروش گونه سنجاب ایرانی در یک مرکز عرضه و فروش پرنده در شهر اهواز و مطابق هماهنگی‌ها صورت گرفته با دادستانی این کلانشهر، ماموران یگان حفاظت محیط زیست در محل فروش این سنجاب‌ها حضور یافتند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از مرکز فروش پرندگان، ۵ فرد سنجاب کشف و جمع آوری و پس از معاینات پزشکی و اطمینان سلامتی آن ها، در یکی از مناطق جنگلی استان که زیستگاه اصلی این گونه است، رهاسازی شدند.

شیرمحمدی تصریح کرد: گونه سنجاب ایرانی از گونه‌های بومی استان خوزستان بوده و نقش مهمی در چرخه احیا و حفظ جنگل‌های بلوط دارد، این جانور سالانه با مخفی کردن دانه‌های بلوط در زیر خاک بعنوان ذخیره غذایی، موجب رویش نهال جدید در سال بعد می‌شود، ولی این گونه بومی، متاسفانه به منظور تجارت دم و نگهداری در قفس هر ساله توسط سوداگران حیات وحش به صورت غیر قانونی خرید و فروش می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خوزستان افزود: براساس قوانین، هر گونه شکار و صید، زنده گیری، نگهداری، خرید و فروش این گون سنجاب ایرانی ممنوع و پیگیری قضایی دارد.

انتهای پیام/گ

کشف سنجاب در مرکز فروش پرندگان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.