سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی جریان‌های دست راستی برای انتخابات پارلمانی اروپا

روزنامه گاردین گزارش داد که جریان‌های دست راستی در اتحادیه اروپا با توسل به شعارهای ضد مهاجرتی، اسلام‌هراسی و تحریک افکار عمومی، قصد شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، این روزنامه گزارش داد که جریان‌های دست راستی در اتحادیه اروپا با توسل به شعارهای ضد مهاجرتی، اسلام‌هراسی و تحریک افکار عمومی، قصد شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا را دارند.

در این یادداشت که به قلم «سایمون تیسدال» نوشته شده آمده است: مبارزات انتخاباتی در اروپا به اوج رسیده و نیرو‌های دست راستی و احزاب ملی‌گرا نامزد‌های خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا بسیج کرده‌اند.

نظرسنجی‌ها از افزایش حمایت افکار عمومی حکایت از آن‌ها دارد و برای اروپایی که اینک توسط جریان دست راستی انرژی گرفته، برگزیت دیگر یک نمایش فرعی به شمار می‌رود.

نیرو‌های دست راستی‌ها با توسل به شعار‌های ضد مهاجرتی، اسلام‌هراسی و تحریک افکار عمومی نسبت به سیاست‌های ریاضتی و مغرورانه طبقه سیاسی اتحادیه اروپا، تلاش می‌کنند تا هویت ملی را برجسته کنند.

بدین ترتیب باید گفت که روزگار احزاب میانه‌رو دیگر رو به پایان است و دست راستی‌ها پشت در منتظرند.

نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط پارلمان اروپا هم مؤید همین مساله است و انتظار می‌رود که احزاب اصلی میانه‌رو همچون حزب مردمی اروپا و سوسیالیست دمکرات‌ها کرسی زیادی را در انتخابات از دست بدهند. اگر انگلیس هم در این انتخابات شرکت نکند ۱۵۰ کرسی دیگر به چنگ نیرو‌های دست راستی می‌رسد.

وی پیش‌بینی کرد «فراکسیون اروپای ملت‌ها و آزادی» که در آن چهره‌های سرشناسی همچون مارین لوپن، رهبر حزب افراطی جبهه ملی فرانسه و ماتئو سالوینی رهبر حزب دست راستی لیگ ایتالیا عضو هستند، به راحتی ۶۰ کرسی پارلمان را به دست خواهند گرفت. در همین حال نظر سنجی نشریه پولیتیکو هم نشان می‌دهد که احزاب اصلی میانه‌رو ازجمله گروه لیبرال‌ها که با جنبش «آن مارشه» فرانسه به رهبری امانوئل مکرون همسو است، عملکرد بسیار ضعیفی خواهند داشت.

تیسدال در ادامه این یادداشت نوشت که جریان دست راستی هنوز به مرحله تسلط بر اتحادیه اروپا نرسیده، اما حضور پررنگ آن‌ها می‌تواند تنش در اروپا را تشدید کند. به گفته وی، جریان میانه‌رو اینک با کناره‌گیری آنگلا مرکل از مقام صدراعظم آلمان نحیف‌تر شده و عملاً بار آن به دوش امانوئل مکرون افتاده است.

او در پایان به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره و تصریح کرد درحالی‌که جریان دست راستی نیرو‌های خود را در آستانه انتخابات پارلمان بسیج کرده است، عقب‌نشینی بی‌شرمانه انگلیس شاید هرگز فراموش نشود.

به گزارش ایرنا، در همه‌پرسی ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی، بیشتر مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی داده و این کشور به محض آنکه درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا به توافق برسد، این اتحادیه را ترک خواهد کرد.

انتخابات پارلمان اروپا بین ۲۳ تا ۲۶ می (۲ تا ۵ خرداد) برگزار می‌شود و نامزد‌ها بر سر ۷۵۱ کرسی رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.