سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت قزوین:

تن به مذاکره ذلت بار با آمریکا نمی‌دهیم

امام جمعه موقت قزوین گفت: هدف آمریکا این است که بتواند ایران را به پای مذاکره بنشاند، اما هرگز تن به مذاکره ذلت بار با این کشور نمی‌دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: یکی از اقدامات آمریکا علیه ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، تحریم‌های اقتصادی بود تا بتواند جمهوری اسلامی ایران را به پای مذاکره بنشاند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل افزود: سران آمریکا بدانند روزی که جمعیت کشورمان نصف امروز بود و هم در داخل و هم خارج توطئه و حملات بزرگ دشمنان را داشتیم، تن به مذاکره ندادیم و امروز که به پشت دروازه‌های اسراییل رسیده ایم تن به مذاکره ذلت بار نمی‌دهیم.

وی اضافه کرد: ایرانیان درس استقامت را از امام حسین (ع) یاد گرفته اند که در بیابان کربلا با خانواده خود بدون هیچ نیروی دیگری تشنه لب در برابر محاصره دشمن مقاومت کرد.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری استکبار جهانی به بن بست رسیده اند، گفت: امروز حتی آن‌ها هم که طالب مذاکره بودند دیگر با شکست برجام شرمنده اند و حرفی از مذاکره نمی‌زنند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل با اشاره به گردن زدن ۳۷ نفر با شمشیر در عربستان سعودی گفت: ۳۲ نفر از آن‌ها اهل تشیع بودند و این موضوع معنای حقوق بشر آمریکایی را بار دیگر روشن کرد.

وی اضافه کرد: این جنایت نشان داد که این دولت بنده زور و پول است و نظرش درباره حقوق بشر بستگی به همین دو عامل دارد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه به به سالروز شکست آمریکا در توطئه طبس اشاره کرد و گفت: در این قضیه هیچ کس حتی نیرو‌های مسلح از نقشه کودتا مطلع نبودند، اما دست قدرت خداوند با طوفان شن تمام این نقشه را خنثی کرد و علاوه بر آتش گرفتن هلی کوپتر‌های آمریکایی، هشت تن از نیرو‌های آن هم کشته شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل در ادامه با اشاره به جاری شدن سیل در برخی از استانها، ضمن قدردانی از مردم برای ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان خواستار تداوم این کمک‌ها تا زمان حل کامل مشکلات آن‌ها شد.

وی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام اشکوری عالم و روحانی قزوینی گفت: این شخصیت بزرگوار از شاگردان خاص مرحوم صدر بود و در دوران حیات خود نیز شاگردان زیادی را تربیت و همواره در مسیر، ولی فقیه حرکت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قابل با اشاره به روزجهانی کارگر و معلم گفت: تقارن و نزدیکی این دو مناسبت، یک پیام دارد و آن اینکه راه تعالی انسان با دو بال علم و عمل است و امیدواریم جامعه ما از هر دوی آن استفاده کند تا به سرمنزل نهایی برسیم.

امام جمعه موقت قزوین همچنین از نیرو‌های نظامی و انتظامی خواست با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان از مظاهر گناه در جامعه جلوگیری کنترل کنند تا بهره‌های لازم از این ماه پربرکت حاصل شود.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.