امام جمعه موقت قزوین گفت: قدرت و موفقیت‌های سپاه در دنیا موجب کینه و ترس آمریکا از این شجره طیبه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: آنچه که باعث شده تا دولت آمریکا سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی معرفی کند، موفقیت‌های داخلی و بین المللی پاسدارانی است که در بسیاری از عرصه‌ها مانع تحقق اهداف شوم استکبار جهانی علیه مسلمانان و مظلومان عالم شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل با محکوم کردن اقدام آمریکا در توهین به ساحت نیرو‌های مومن و ارزشی سپاه پاسداران افزود: به نظر می‌رسد این مساله به ذات و روحیه ترامپ بر می‌گردد که قبلا هم سابقه زیادی در این قبیل اقدامات داشته است و البته این کار بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی افزود: آمریکایی‌ها البته با چنین کار‌هایی در حال آزمون ملت‌ها هستند و چنان که قبلا در نظر داشتند قدس را پایتخت اسراییل کنند امروز هم فکر می‌کنند چنین اقدامی بی جواب می‌ماند در حالی که ملت ایران اجازه نمی‌دهند به سپاه پاسداران که برخاسته از خودشان است چنین تعرضی شود.

امام جمعه موقت قزوین گفت: تروریست خواندن سپاه پاسداران به خاطر شکست‌های مختلفی بوده که دولت آمریکا در طول چهار دهه از سپاه پاسداران متحمل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قابل افزود: آمریکا در دوران انقلاب به دنبال شکست کودتای نظامی خود با حمایت و برپا کردن غائله کردستان و ترکمن صحرا و چند شهر دیگر قصد تجزیه ایران را داشت، اما با مقاومت همین سپاه پاسداران توطئه هایشان ناکام ماند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به الهام کشور‌های منطقه از سپاه برای مقاومت در برابر استکبار، تاکید کرد: بسیج بیست میلیونی از اقشار مختلف از سوی همین سپاه سازماندهی شد و نه تنها در ایران بلکه سایر کشور‌های منطقه از جمله لبنان، عراق، یمن و بسیاری دیگر از کشور‌ها از آن الگو گرفتند.

وی در ادامه اسارت سربازان آمریکایی در خلیج فارس از سوی پاسداران، خنثی شدن توطئه ربودن هواپیما‌های ایرانی، موفقیت‌های سپاه در مقابله با جنگ نرم آمریکا که با تجهیزات و سرمایه گذاری فراوان جوانان ایرانی را هدف گرفته، تجهیز کشور به موشک‌های نقطه زن، شکست امریکا و استکبار جهانی در جنگ نیابتی داعش از مواردی است که باعث شده آمریکا این چنین از سپاه پاسداران کینه بگیرد و آن را در گروه تروریستی معرفی کند.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: آمریکا باید بداند پاسداران امنیت ایران فقط سپاه نیست، بلکه ارتش و نیروی انتظامی هم سپاهی هستند و همه آن‌ها مقابل استکبار خواهند ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین قابل با اشاره به سیلاب‌های اخیر هم گفت: ۲ حقیقت در این حوادث بر ما روشن شد یکی آن که بخش عمده‌ای از این حوادث ناشی از بد عمل کردن برخی از مدیران بود و تمام این اقدامات برای کنترل و مدیریت بحران می‌توانست پیش از بروز چنین اتفاقاتی انجام شود.

وی ادامه داد: حقیقت دوم از این اتفاق تلخ، وحدت و همدلی و مشارکت و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی بود که با وجود معیشت سخت این روزها، جلوه‌های زیبایی از همبستگی و ایثار و نوع دوستی را آفرید.

حجت الاسلام و المسلمین قابل اظهار داشت: سیلاب خسارت زیادی برای مردم برخی استان‌های کشور وارد ساخت و بعد از این هم احتمال خسارات بیشتر برای ساکنان منازل سیل زده وجود دارد از این رو از مردم نوع دوست استان دعوت می‌شود به کمک‌های خود به حادثه دیدگان ادامه دهند.

امام جمعه موقت قزوین همچنین با تسلیت به مناسبت دومین سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید قزوین گفت: وی در عمر هشتاد و اندی ساله خود نمونه‌ای از انسانی با تقوا، وارسته، زهد منش و ساده زیستی بودند که در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی و حتی فرزندشان را در این راه تقدیم نظام کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قابل همچنین سالروز شهادت مرتضی آوینی و صیاد شیرازی را گرامی داشت و افزود: این ۲ شهید بزرگوار هم از جنس لشکر سپاهیان و پاسداران ایران بودند و برای ملت مومن ایران مایه افتخار هستند.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.