سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از خسارت سرمازدگی بهاره به پسته شهربابک

رئیس اداره هواشناسی شهربابک گفت: با اقدامات به موقع و موثر کشاورزان منطقه خاتون آباد، محصول پسته آن‌ها از گزند سرما در امان ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، کوشا رئیس اداره هواشناسی شهربابک گفت: با توجه به سرد شدن هوا در دوشب گذشته در شهرستان شهربابک و هشدار سازمان هواشناسی کرمان به کشاورزان این شهرستان، با همکاری اداره هواشناسی ۴ دماسنج فوق العاده حساس و دقیق در اختیار کشاورزان منطقه خاتون آباد قرار گرفت و در نقاط مختلف این منطقه نصب شد تا با همکاری خود کشاورزان دمای منطقه در ساعات مختلف رصد و در اختیار اداره هواشناسی و دیگر کشاورزان قرار گیرد که در صورت سرد شدن هوا اقدامات لازم از جمله روشن کردن آتش در باغات کشاورزی را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: با توجه به دماسنج‌هایی که در بازار وجود داشت و اکثر آن‌ها دمای واقعی را نشان نمی‌دادند در سال‌های گذشته بیشتر کشاورزان منطقه با خسارت سرمازدگی روبرو می‌شدند، ولی امسال با در اختیار گذاشتن این دماسنج‌ها به کشاورزان دمای واقعی محیط را چک و در صورت نیاز اقدامات ایمنی لازم را انجام می‌دادند.

 منطقه خاتون آباد و رباط شهربابک که اغلب کشاورزی پسته این شهرستان را در بر می‌گیرد همیشه نسبت به خود شهر شهربابک اختلاف دمایی در حدود دو تا ۴ درجه دارد.

انتهای پیام/ی

نجات درختان پسته کرمان از سرمازدگی بهاره

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عماد
۰۸:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا را صد هزار مرتبه شكر ...