رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:۳۰۰ هکتار از مراتع شهرستان ریگان مورد هجوم ملخ صحرایی فرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان امروز در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از کانون‌های بحرانی ملخ صحرایی گفت: یکی از کانون‌های ورود ملخ به کشور شهرستان‌های ارزوئیه و ریگان است که شهرستان ریگان بیشترین سطح آلودگی را در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح وسیعی از شهرستان ریگان در مناطق کوهستانی آلوده به ملخ صحرایی شده است ابراز کرد: عمده این ملخ صحرایی از عربستان و یمن وارد ایران شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ابراز کرد:  کارشناسان با ورود به منطقه در اولین ساعات کار سمپاشی را به زودی در این شهرستان آغاز و با پیش بینی صورت گرفته طی سه روز منطقه نیز کنترل خواهد شد.

سعیدی ابراز کرد: با توجه به سر سبزی منطقه و ورود دام‌های عشایر به این منطقه از دامداران درخواست می‌شود محل آلوده را ترک کنند.

وی افزود: با تدابیر صورت گرفته واقدامات اولیه ودستگا‌ه هایی که فرمانداری ریگان در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده است منطقه تحت کنترل است.

فرماندار ریگان با اشاره به بحرانی وقرمز بودن وضعیت منطقه از آماده باش تمامی دستگا‌ه های اجرایی شهرستان برای مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان خبر داد.

امین باقری بیشترین آلودگی ملخ صحرایی را در منطقه سیف الدینی برشمرد و از دامداران خواست تا پایان سمپاشی مراتع این منطقه را ترک کنند.

وی از آماده باش دهیاران ، شورا‌های اسلامی ومردم این منطقه برای مبارزه با این ملخ صحرایی خبر داد.

انتهای پیام/ی

آماده باش برای مقابله با ملخ صحرایی در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار