سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات مشاوره تیم‌های محب بهزیستی لرستان به ۷۰۰ سیلزده

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تیم‌های محب این نهاد از نخستین روز‌های وقوع سیل در تمام استان حضور دارند و تاکنون خدمات مشاوره‌ای را به ۷۰۰ نفر از سیلزدگان ارائه داده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فاطمه زهرا توکلی،مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تیم‌های محب این نهاد از نخستین روز‌های وقوع سیل در تمام استان حضور دارند و تاکنون خدمات مشاوره‌ای را به ۷۰۰ نفر از سیلزدگان ارائه داده اند.

فاطمه زهرا توکلی افزود: ۹۴ تیم محب مداخله‌های حمایتی و روانی در بلایای طبیعی به مناطق سیلزده استان اعزام شده که این تیم‌ها با بررسی ۱۰ هزار نفر، مشاوره اولیه ۷۰۰ نفر را انجام داده اند.
وی اظهار داشت: بعد از انجام مشاوره ها، مرحله غربالگری آغاز شده و افرادی که مشکلات جدی داشته و نیازمند خدمات تخصصی هستند شناسایی و ارائه خدمات می‌شوند.
وی با بیان اینکه گستره خدمات تیم‌های محب بهزیستی محدود به مددجویان این نهاد نمی‌شود، بیان کرد: طرح غربالگری با هدف کاستن آسیب‌های اجتماعی در مناطق سلیزده اجرا می‌شود که مددکاران و روانشناسان اداره کل بهزیستی لرستان و آموزش و پرورش تهران در این مناطق حضور یافتند تا بار آسیب‌های روانی و اجتماعی را در این مناطق کاهش دهند.
مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و ۶۵۱ خانوار تحت تاثیر تخریب‌های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند.
توکلی تاکید کرد: تمامی مددجویان مستقر در این مناطق به فراخور بعد خانوار سه برابر مقرری خود را دریافت کرده اند و یارانه اردیبهشت ماه این افراد واریز شده است.
وی یادآور شد: در راستای خدمات دهی به جامعه هدف قرار است وام‌های کم بهره تهیه وسایل زندگی و کمک‌های بلاعوض به سرپرستان خانوار برای ساخت مسکن اعطا شود.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ استان کمک‌های غیرنقدی و چهار استان کمک نقدی برای مددجویان بهزیستی لرستان ارسال کرده اند.
مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: تاکنون هفت هزار بسته حمایتی شامل البسه، مواد غذایی، بهداشتی و پزشکی در مناطق سیل زده بین مددجویان آسیب دیده توزیع شده است.
هر چند خسارت اولیه سیل ۱۲ فروردین در لرستان ۳۷۰۰ میلیارد تومان عنوان شد، اما با برآورد‌های جدید به این رقم افزوده می‌شود و پیش بینی شده تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
۱۵ نفر در اثر بارش‌های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت‌های اساسی صد‌ها روستا و چند شهر تخریب شد.

انتهای پیام /ب

خدمات مشاوره تیم‌های محب بهزیستی لرستان به ۷۰۰ سیلزده ارائه شد

برچسب ها: بهزیستی ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.