سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار آغاز بکار کرد

همایش روز جهانی مالاریا با هدف تبیین موفقیت‌ها در جلوگیری از بیماری مالاریا و بحث تبادل نظر در چابهار آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،همایش روز جهانی مالاریا با هدف تبیین موفقیت‌ها در جلوگیری از بیماری مالاریا و بحث تبادل نظر برای کاهش آن  با حضور اساتید و مدیر منطقه‌ای برنامه مبارزه با مالاریا در سازمان جهانی بهداشت و شماری از مسئولان کشوری و استانی در چابهار آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در حاشیه این همایش  اظهار داشت: از مهمترین موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود می‌توان به برنامه حذف مالاریا در جمهوری اسلامی ایران از منظر چشم انداز منطقه‌ای و جهانی، انتظارات بخش‌های مختلف توسعه در پیمودن قدم‌های پایانی حذف مالاریا در کشور، حمایت قانونگذاران از برنامه حذف مالاریا در ایران، نقش دفتر سازمان جهانی بهداشت در ایران در حمایت از برنامه حذف مالاریا، دستاورد‌های استراتژی حذف مالاریا در کشور، ارتباط توسعه و مالاریا و اعلام حمایت سیاسی از این برنامه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

دکتر محمدمهران امینی فرد افزود: بیماری مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کنترل شده و به موفقیت‌های خوبی در برنامه حذف کشوری رسیده ایم.

وی بیان کرد: بیماری مالاریا و سایر بیماری‌های منتقله از ناقلین توسط پزشکان به‌عنوان بازوی توانمند شناسایی و درمان به موقع بیماران در مناطق صعب العبور انجام شده است.

 

انتهای پیام/گ

همایش روز جهانی مالاریا در چابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.