معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۴۶ بیمار بومی و غیر بومی از سال گذشته تاکنون در حوزه این دانشگاه در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

۴۶ بیمار مبتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان شناسایی شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: ۱۸ مورد از موارد مالاریا ثبت شده این مدت بومی و ۲۸ مورد وارده به منطقه بوده که بلافاصله اقدامات درمانی برای همه این افراد مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: ۳۰۰ هزار مورد نمونه برداری در این مدت از افراد مشکوک به مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام که منجر به شناسایی ۴۶ بیمار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با فعالیت‌های انجام شده شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی انتقال محلی فالسیپارم نسبت به سال ۹۶ بوده ایم.

وی بیان کرد: هم اینک بیماریابی مالاریا با رصد کردن افراد غیر ایرانی و شناسایی بیماران مبتلا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حتی در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان با گرفتن لام خون محیطی و بهره گیری از کیت تشخیص سریع مالاریا انجام می‌شود.

طباطبایی با اشاره به تغییرات جوی و بارندگی‌های اخیر سیستان و بلوچستان و افزایش رطوبت و همچنین مهیا بودن شرایط رشد لاروی و احتمال وفور پشه آنوفل تصریح کرد: بدین منظور عملیات سم پاشی، لارو کشی و مه پاشی کانون‌های پرخطر مالاریا در استان ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۸۵ درصد کانون‌های مالاریا در روستا‌های سیستان و بلوچستان سم پاشی شده و تا پایان امسال پاک سازی تمام کانون‌های پرخطر مورد توجه است.

وی سمپاشی، لارو کشی، بیماری یابی اکتیو، مه پاشی، توزیع پشه بند آغشته به حشره کش و درمان موارد شناسایی شده را از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در برنامه مقابله با مالاریا ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

۴۶ بیمار مبتلا به مالاریا در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار