رضیان افزود: افزایش تقاضا و دلالی، بازار خودرو را به این حال و روز انداخته و خودرو را به کالایی سرمایهای تبدیل کرده است. افراد سودجو به دنبال این هستند که ابتدا صنعت خودروسازی را زمین بزنند و پس از افت ارزش آن را خریداری کنند، البته مجلس با خصوصی سازی صنعت خودرو مخالف نیست و باید موانع رفع شود.
وی اظهار کرد: اگر به دنبال واگذاری خودروسازی به بخش خصوصی هستیم باید واردات آزاد شود تا از سوءاستفاده جلوگیری شود.
بیشتر بخوانید: کارخانه مشترک تولید اتوبوس و کامیون ایران و آذربایجان افتتاح شد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تأمین حدود ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودرو در انحصار ۷ نفر است که شرایط موجود مدیریت قیمت خودرو را در اختیار افراد محدود قرار میدهد و میتوانند به طور دلخواه قیمتها را کاهش یا افزایش دهند و این موضوع رانت را بهوجود میآورد.
رضیان با بیان اینکه فضای ناآرام اقتصادی کشور و ممنوعیت واردات خودرو شرایط را برای سوءاستفاده فراهم کرده است، گفت: عدهای به راحتی از این فضا سوءاستفاده میکنند، در واقع دست سودجویان برای سوءاستفاده باز است.
انتهای پیام/