سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نداشتن دانش حقوقی روزانه پای زیادی از مردم را به دادگاه‌ها باز می‌کند

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت:مسئولان فرهنگی باید در زمینه ارتقای دانش حقوقی افراد جامعه تلاش کنند.

به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس اسدی معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با هشدار به اینکه جهل به قانون و پایین بودن آگاهی‌های حقوقی پای عده زیادی از شهروندان را به دادگاه‌ها باز می‌کند، گفت:مسئولان فرهنگی باید در زمینه ارتقای دانش حقوقی افراد جامعه تلاش کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین عباس اسدی در هفتمین گردهمایی کارشناسان و مسئولان روابط عمومی و فرهنگی‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان کرمان که در محل هتل فرهنگیان زرند برگزار گردید گفت:روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

این مقام قضائی افزود:معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان در دو حوزه فرهنگ درون سازمانی و فرهنگ عمومی جامعه اقدامات ارزشمندی طی سال‌های گذشته انجام داده است.

وی گفت:در حوزه فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان تلاش می‌کند تا جامعه با فرهنگ حقوقی آشنا شود.

حجت الاسلام اسدی افزود:مسئولان فرهنگی حوزه‌های قضائی بایستی با هماهنگی رئیس دادگستری و دادستان نسبت به برگزاری نشست‌هایی مشترک با مردم در قالب پرسش و پاسخ مباحث حقوقی وقضائی با حضور قضات مجرب برنامه ریزی نمایند.

وی گفت:روزانه شاهد هستیم حجم زیادی از مراجعان به دستگاه قضائی به واسطه نداشتن دانش حقوقی لازم دچار مشکلات عدیده‌ای شده اند و به طور مثال شهروندان بایستی در بحث انعقاد قرار داد‌ها توجه بیشتری داشته باشند و بند به بند مفاد قرار داد‌ها را مطالعه کنند تاخدای نکرده دچار مشکلات حقوقی نشوند.

اسدی با اشاره به اینکه حفظ کرامت و حرمت مراجعان به سیستم قضائی مورد تاکید است، بیان داشت:در بخش فرهنگ درون سازمانی کار‌های مختلفی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی اخلاق حرفه‌ای و دینی و سازمانی را برای کارکنان شاغل در دستگاه قضائی استان داشته ایم.


انتهای پیام/س

تلاش مسئولان فرهنگی در زمینه ارتقای دانش حقوقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.