سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری دوجانبه گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی و موزه ایالتی مسکو

عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی گفت:مرکز پژوهشی بین‌المللی در گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی با همکاری دانشگاه کپنهاگ راه اندازی می شود.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  حجت دارابی عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی در جریان این بازدید، اظهار داشت: گروه باستان‌شناسی دانشگاه از سال ۱۳۹۵ از دانشکده ادبیات و علوم انسانی به دانشکده هنر و معماری انتقال یافت.

وی از ایجاد مرکز پژوهشی بین‌المللی در گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی با همکاری دانشگاه کپنهاگ خبر داد و افزود: گام‌های اولیه برای این مهم صورت گرفته و در شورای پژوهش دانشگاه به تصویب رسیده و هم اکنون منتظر تصویب نهایی در هیأت أمنای دانشگاه است.
 
دارابی هدف از راه‌اندازی مرکز پژوهشی بین‌المللی باستان‌شناسی دانشگاه رازی را توسعه مطالعات باستان‌شناسی و به ویژه میان‌رشته‌ای مانند گیاه‌باستان‌شناسی و جانورباستان‌شناسی و ارائه خدمات علمی به کل کشور و منطقه دانست و گفت: تجهیزات تخصصی برای این مرکز خریداری و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون نیازمند تکمیل و حمایت از سوی دانشگاه است.

خانم "ناتالیا پترووا" پژوهشگر موزه ایالتی مسکو، به دعوت گروه باستان‌شناسی دانشگاه رازی از هفته گذشته تاکنون جهت انجام پژوهش‌های باستان‌شناسی مشترک درباره تکونولوژی ساخت سفال‌های اولیه در زاگرس، در گروه باستان‌شناسی دانشگاه حضور یافت.


 خانم "ناتالیا پترووا" به همراه مسئولان دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های باستان‌شناسی واقع در محل ساختمان دانشکده هنر و معماری بازدید به عمل آورد.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

راه‌اندازی مرکز پژوهشی بین‌المللی باستان‌شناسی دانشگاه رازی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.