سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت مدیریت جمعیت اول مگس میوه مدیترانه‌ای برای پیشگیری از خسارت و طغیان این آفت در سال جاری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت مدیریت جمعیت اول مگس میوه مدیترانه‌ای برای پیشگیری از خسارت و طغیان این آفت در سال جاری، گفت: تسریع در برداشت تمامی میوه‌های نارنج باقیمانده روی درخت در حاشیه باغات و محدوده شهری مورد تاکید است.

وی گفت: نصب تله‌های جلب کننده حاوی فرمون یا مایع سراتراپ در باغات پرتقال والنسیا و جمع آوری و دفن میوه‌های ریخته شده پای درختان در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

وی با اشاره به شکار مگس در تله‌های پیش آگاهی در ماه‌های پایانی سال گذشته، افزود: عدم توجه به مسائل فنی مذکور، افزایش جمعیت و طغیان مگس میوه از اواخر خرداد به بعد دور از انتظار نخواهد بود.
 
گفتنی است مگس میوه مدیترانه ای، آفتی است که روی میوه های مختلف مانند انجیر، گلابی، سیاه ریشه، هلو، شلیل، خرمالو و آلو، نارنگی ژاپنی، نارنگی محلی و پرتقال تامسون خسارت وارد می کند.
انتهای پیام/س
 
 

ضرورت مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.