سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم هوشمندانه در مدیریت سیل عمل کردند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در جریان بارش‌های سیل آسای فروردین ماه استان مردم هوشمندانه عمل کردند تاکید داشت: در واقع این مردم بودند که سیل را در کرمانشاه مدیریت کردند و کمترین آسیب به افراد حقیقی وارد آمد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در نشست بامحسن هاشمی رییس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مرتضی الویری رییس شورای عالی استان‌ها و محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سیل فروردین ماه گفت: علیرغم بارش‌هایی به میزان یک فصل در کرمانشاه پیشگیری‌های خوبی در استان صورت گرفت.


وی بیان کرد:هوشیاری مردم و توجه به اطلاعیه‌ها و اقداماتی که انجام شد بسیار اثرگذار بود. مردم خود دست به ابتکار زدند و با ایزوگام کردن دیوار مغازه‌ها و استفاده از گونی شنی خود را در مقابل سیل ایمن کردند.

وی ادامه داد:حدود ۴۶۸روستا در معرض سیل قرار داشتند که از قبل شناسایی شده و مسئولیت ستاد بحران به عهده دهیاران گذاشته شد. حدود ۳۱شهر و ۱۷۲کیلومتر رودخانه عبوری در استان وجود داشت که ۵۷۰۰واحد مسکونی در حاشیه ان قرار داشت که به همه آن‌ها اخطار داده شد.

بازوند گفت: شهرداری و شورای شهر کرمانشاه به نحو مطلوبی پای کار در سیل فروردین بودند و با جدیت دولتیها، مردم نیز احساس کردند که باید همکاری جدی داشته باشند.

وی بیان کرد:در کرناچی ۱۵۰واحد مسکونی با آب گرفتگی مواجه بودند که البته از قبل تخلیه شدند و در هرسین و بیستون با طغیان رودخانه گاماسیاب ۵۲روستا زیر آب رفت که البته تخلیه شدند. در این اقدامات ارتش و سپاه خیلی کمک کردند و علاوه بر اسباب و اثاثیه، دام‌های روستا‌ها را نیز جابجا کردند که کار طاقت فرسایی بود.

استاندار گفت:کار برجسته دیگری که مردم در سیل انجام دادند به میدان آمدن و آماده باش هیات‌های ورزشی استان بود که معاون اول رییس جمهور از آن‌ها بازدید کردند و این نشان از آمادگی همه جانبه مردم در این بحران بود.

وی ادامه داد:برای کنترل و تنظیم سد‌های استان از قبل کمیته‌ای تشکیل دادیم و برخی روستا‌های پایین دست را تخلیه کردیم که کار بسیار مهمی بود. در مجموع ۱۵تا ۱۶هزار هکتار از اراضی چمچمال، کوزران، سرپل ذهاب و قصرشیرین زیر آب رفت و خسارت سنگینی وارد شد.۶۰۰تا ۷۰۰پل از بین رفت.

وی گفت:در مجموع خسارت‌های وارده به زیرساخت‌ها بالغ بر ۱۵۶۰میلیارد تومان به استان در سیل خسارت وارد شد و یک نفر نیز خسارت جانی داشتیم. ضمن آنکه ۳۹۰مسجد برای اسکان سیل زدگان اماده شد و ۸۵۶ مدرسه و ۹۰سالن ورزشی نیز تجهیز شدند و ۳۶۷۵ چادر نصب شد.

بازوند بیان کرد:در این سیل نزدیک به ۵۷۰راس دام تلف شد و نزدیک به سه هزار واحد تخریبی و تعمیری به بار آورد. با أین وجود استان کرمانشاه به استان لرستان و شهرستان‌های کوهدشت، نورآباد و پلدختر کمک رسانی کرد.

وی افزود:در زلزله غرب استان کرمانشاه، کار ساخت ۲۸هزار و ۴۲۰واحد احداثی به اتمام رسیده و ۶۵هزار واحد تعمیراتی نیز تکمیل شده است. کار ساخت و ساز در روستا‌ها بالای ۹۷درصد به اتمام رسیده است. بازسازی در شهر نیز با روندی که وجود دارد تا پایان سال ۹۸به پایان میرسد.

بازوند گفت:از حمایت‌های شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با کمک به شهرداری‌های استان کرمانشاه تقدیر میکنیم. شهرداری تهران در زلزله سال۹۶دو شهر سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی را پوشش داد و در ایام اربعین نیز در قصرشیرین یاریگر استان بود.

 

انتهای  پیام/ز

ساخت ۲۸هزار و ۴۲۰واحد احداثی به اتمام رسید

برچسب ها: سیل ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.