سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه: والیبال ایران باید از گذشته درس بگیرد

کارشناس والیبال کشورمان گفت: در چند سال اخیر والیبال ایران افت داشته است، ما باید از نتایج و اشتباهات گذشته درس عبرت بگیریم.

مصطفی کارخانه کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: من معتقد هستم والیبال ایران دچار افت شده است.یک مقطعی در لیگ ملت ها ایران جایگاه چهارمی این مسابقات را به دست آورد اما همین طور رفته رفته به جایگاه ششمی، یازدهمی و درنهایت سیزدهمی این رقابت ها رسید. این اتفاق در نتیجه گیری روند خوبی برای آینده والیبال ما نیست.

او تصریح کرد: هر چند سال یکبار در تیم های بزرگ والیبال دنیا شاهد افت هستیم اما این کشورها دوباره با یک برنامه ریزی درست به مسیرشان بازمی گردند. کولاکوویچ هم شاید این برنامه را برای والیبال ایران داشته باشد اما من از اطلاعی ندارم. پایه والیبال ایران باید به قدری مستحکم باشد که تیم ملی نوجوانان ما تیم جوانان ما را تغذیه کند و از آن طرف هم تیم جوانان ما رده سنی امید های ما را پوشش دهد و بازیکنان تیم امید های ایران هم ادامه دهنده راه تیم ملی بزرگسالان ما باشند. این چرخه ی انتقال بازیکنان مستعد و توانمند از یک رده به رده ای دیگر باید همین طور ادامه دار باشد تا در نتیجه موفقیت نهایی برای جامعه والیبال ایران حاصل شود.

مربی تیم ملی باید نگاه ویژه ای به لیگ کشور داشته باشد/ شروع لیگ ملت ها برای ما اهیت زیادی دارد

کارخانه افزود: لیگ والیبال باید سال به سال جذاب تر شود و مربی تیم ملی نگاه ویژه ای به آن داشته باشد. باید به بازیکنانی که در لیگ با کیفیت بالایی بازی می کنند توجه شود. ما می توانیم با تلاش بیشتر و درس گرفتن از گذشته، فاصله مان را از والیبال سطح یک جهان کم تر کنیم. باید لیگ ملت های سال جاری را پر قدرت شروع کنیم، سال گذشته والیبال ایران شروع خوبی در لیگ ملت ها نداشت.

شانس ما در لیگ جهانی بیشتر است/ ایران برای حضور در لیگ جهانی تا هقت سال بیمه است

کارشناس والیبال کشورمان ادامه داد: ایران شانس زیادی در لیگ جهانی دارد اما باید متوجه این موضوع باشیم که سقف انتظار ها باید با تلاشمان تناسب داشته باشد. اگر انتظار مقام جهانی داریم باید جهانی فکر و تلاش کنیم. فدراسیون والیبال جهانی ایران را تا مدت هفت سال برای شرکت در مسابقات لیگ جهانی بیمه کرده است اما اگر غافل بشیم و برنامه درستی نداشته باشیم در آینده لطمه می بینیم.

سعید معروف آسیب دیده است

کارخانه در ادامه گفت: لژیونر ها تازه به تیم ملی ملحق شده اند و سعید معروف آسیب دیده است. باید نگرش ها عوض شود و منطق و معیار کارمان را روی قوت نقاط ضعفمان بگذاریم، تیم های بزرگ دنیا برای نتیجه گیری از بازی هایی که مقابل تیم ایران دارند، روی نقاط ضعف ما کار کرده اند.

مردم از والیبال انتظار نتیجه دارند

او افزود: مردم ایران به دنبال نتیجه در والیبال هستند زیرا تیم ملی ما به اندازه کافی حضور بین المللی داشته است و به اندازه کافی هم هزینه برای این تیم شده است. جایگزینی و سازندگی ملی پوشانمان اهمیت زیادی دارد، از قابلیت ها باید بهره ببریم اگر از این ظرفیت ها استفاده نکنیم سال  جاری هم مثل سال گذشته می گذر. پیشرفت و پس رفتمان را باید روی یک نمودار بیاوریم.

لیگ ملت ها اگر آخر هم شویم باز می مانیم/سطح المپیک بالاتر است

مربی باسابقه والیبال تصریح کرد: چون درفدراسیون جهانی والیبال ما را تا هفت سال بیمه کرده است اگر آخر هم شویم باز تا چهار سال آینده در این مسابقات می مانیم. اما المپیک هر چهار سال یکبار است و برای ما اهمیت زیادی دارد. سطح مسابقات المپیک بالا تر از لیگ ملت ها است.

همه موظف اند برای حفظ جایگاه والیبال تلاش کنند

او در ادامه گفت: فدراسیون والیبال زحمات زیادی را کشیده است تا ایران به چنین جایگاهی برسد، اما الان نه راه پیش داریم و نه راه پس. همه موظف اند به حفظ جایگاه والیبال ایران با دانش و آگاهی کمک کنند. آستانه تحمل ما باید در برابر سختی های کار بالا برود.

سیستم دفاع ایران ضعف دارد

کارشناس والیبال ایران گفت: در والیبال دو سیستم حمله و دفاع وجو دارد. سیستم حمله شامل دریافت، پاس و حمله است و سیستم دفاعی شامل سرویس و دفاع می شود. ایران در سیستم دفاعی ضعف دارد، کشور ما به تیم هایی می باخت که سرویس قوی داشتند و دفاع ما را متزلزل می کردند. اگر سرویسمان را قوی کنیم به همان اندازه در دریافت سرویس هم بازیکنان ما قوی می شوند.

تاکنیک های ما رو شده/ باید به فکر تاکنیک های جدید باشیم

او در پایان اظهار داشت: تاکتیک های تیمی بازیکنان ما رو شده است و باید یکسری ازآن ها را تغییر دهیم. بازیکنان تاثیرگذار تیم باید افزایش پیدا کنند چون هر تیم سطح اولی در دنیا یک یا 2 بازیکن تاثیر گذار در تیمشان دارند. نیاز به ساخت یک تیم جدید داریم، خلاقیت ها در این تیم جدید باید بیشتر شود.


بیشتر بخوانید:

شهرداری ورامین قهرمان لیگ برتر والیبال شد

تکلیف قهرمانی لیگ برتر والیبال به بازی سوم کشیده شد

چپرلی: کار تیمی باعث شد پدیده لیگ والیبال شوم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.