سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸۰ درصدی هزینه‌های آبیاری در کشاورزی تنکابن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن از کاهش ۸۰ درصدی هزینه‌های آبیاری در کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابراهیم کاویانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تحت فشار پارسال، سه طرح آبیاری تحت فشار به مساحت ۲۷ هکتار در زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شد.
 
وی افزود: طرح آبیاری تحت فشار در دو مرحله ۱۷ هکتاری و ۱۰.۶ هکتاری با ۸۵ درصد اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد آورده شخصی به بهره برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: افزایش ۵۰ درصدی راندمان آبیاری، افزایش ۳۰ درصدی محصول تولیدی، کاهش ۸۰ درصدی هزینه‌های آبیاری، امکان کوددهی با آبیاری، کنترل دقیق آب مورد نیاز گیاه، وجین بهتر علف‌های هرز و ثابت ماندن غلظت املاح محلول در خاک از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

کاویانی امکان ورود تراکتور و ماشین آلات داشت و برداشت به مزرعه، کاهش مقدار بذور مصرفی نسبت به روش سنتی، رشد بهتر گیاه بعلت ثابت ماندن نمک خاک، جلوگیری از شیوع بیماری‌های قارچی و تخریب ساختمان خاک، نجات خاک و گیاه از تجمع نمک و افزایش درآمد بهره برداران را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.
 
وی به بازگشت زمین‌های بایر به تولید اشاره کرد و گفت: ۱۶۹ فقره زمین‌های بایر پارسال به مساحت ۳۷۰ هزار مترمربع در این شهرستان شناسایی و به چرخه تولید بازگشت.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن افزود: زمین‌های رفع تداخل شده در این شهرستان تا پایان سال گذشته، ۲۳۳ مورد بوده است.
 
کاویانی گفت: بایر گذاشتن زمین‌های حاشیه شهر و روستا توسط افراد، زمینه ساز فروش اراضی کشاورزی، ساخت و ساز غیرمجاز و خارج شدن از حالت زراعی و باغی است.
 
وی افزود: نظارت و بازدید کارشناسان این مدیریت برای شناسایی زمین‌های بایر و گشت حفاظت از زمین‌های کشاورزی به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی شهرستان است.

انتهای پیام/آ



۲۷ هکتار از اراضی زراعی تنکابن به سیستم آبیاری نوین مجهز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.