سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا از «جنگ اقتصادی» به سمت «تروریسم اقتصادی» در حال حرکت است/ تکیه بر توان داخلی؛ تنها راه خروج از شرایط سخت کشور

یک فعال اصولگرا با اشاره به تلاش ترامپ برای اعمال فشار اقتصادی به ایران گفت: آمریکا از «جنگ اقتصادی» به سمت «تروریست اقتصادی» در حال حرکت است.


حسین کنعانی مقدم، فعال اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های‌گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌های آمریکا بر ضد کشورمان گفت: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی‌ عملا تحریم‌های ضد ایرانی را در دستور کار خود  قرار داد که ما در حال حاضر سه مرحله از آن را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به مرحله بندی تحریم‌های آمریکا بر ضد کشورمان ادامه داد:مرحله " Sanction " نخستین مرحله تحریم‌ها بود که در ابتدای انقلاب آغاز شده و سپس در بحث هسته‌ای شدت پیدا کرد، مرحله دوم " in bargo" یا ایجاد ممنوعیت‌های فعالیت اقتصادی با ایران بود و در مرحله آخر هم وارد مرحله blocked یا محاصره اقتصادی شدیم.

فعال اصولگرا افزود: زمانی که غرب احساس کرد که ایران در پی راهکار‌هایی برای خروج از محاصره اقتصادی است، درصدد روشن کردن آتش جنگ اقتصادی با ایران درآمد و درحال حاضر نیز می‌توان گفت که آمریکا از جنگ اقتصادی به سمت تروریست اقتصادی در حرکت بوده و با اقداماتی مانند تروریست خواندن سپاه و یا عدم مجوز صدور نفت ایران در صدد است تا سناریو‌های پیشین خود را که پیش از این صهیونیست‌ها دنبال می‌کردند، اجرا کند.

کنعانی مقدم  در تشریح راهکار‌های ارائه شده در جهت مقابله با تحریم‌ها در ابتدای انقلاب تصریح کرد: در همان زمان آغاز تحریم‌ها امام راحل پس از سخت شدن شرایط اقتصادی دستور تشکیل بسیج اقتصادی را دادند که به معنای نگاه به داخل کشور و وارد شدن مردم به صحنه اقتصادی بود تا از طریق مردم بتوانیم اقتصاد قدرتمندی را در برابر تحریم‌ها ایجاد کنیم و عملا دولت نیز باهمین موضوع بسیج اقتصادی توانست از شرایط دشوار جنگ عبور کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم شاهد هستیم که مقام معظم رهبری از همان ابتدای تحریم‌ها مباحث اقتصادی مقاومتی و سیاست‌های اصل ۴۴ را برای مستحکم سازی اقتصاد کشورمطرح کردند بنابراین به نظر می‌رسد که تنها راه  خروج از شرایط سخت اقتصادی نگاه به درون کشور است.

این فعال اصولگرا با اشاره به برخی اظهار نظر‌های مثبت درون کشور درباره تعامل با آمریکا در دوران اصلاحات، ادامه داد: در همان ابتدای تحریم‌ها جبهه اصلاحات درصدد بود تا از روابط ایران و غرب تنش‌زدایی کند، موضوعی که هم اکنون نیز در زهن بسیاری از سیاستمداران ما وجود داشته اما هرگز جوابگو نبوده است چراکه آمریکا هرگز به دنبال تغییر نبوده بلکه نیت اصلی خود را بر براندازی نظام ایران قرار داده است.

کنعانی مقدم درباره راه حل برون رفت از تحریم‌های اقتصادی آمریکا گفت: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری فرمودند که ما باید از لحاظ اقتصادی قدرتمند شده تا در جنگ اقتصادی پیروز شویم بنابراین اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند با مذاکره می‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شوند اشتباهی فاحش است چرا که زمانی می‌توانیم در جنگ اقتصادی پیروز شویم که قدرت اقتصادیمان افزایش پیدا کند.

این فعال اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که بحث سازش و مذاکره در جامعه‌ای به میان می‌آید به طور طبیعی دشمن فشار‌های خود را نتیجه بخش یافته و مجددابه سمت فشار اقتصادی روی خواهد آورد تا ما را مجبور کند به سازش و گفتگو کند؛ بنابراین زمانی که برخی‌ها از درون کشور پالس‌هایی را می‌فرستند مبنی بر اینکه ما خسته شده‌ایم ،نمی‌توانیم مقاومت کنیم و آماده تسلیم هستیم، دشمن هم قطعا فشارهایش را بیشتر خواهد کرد، موضوعی که جزء قواعد جنگ نرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.