دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مسدودشدن حساب‌های هلال احمر را مهر تاییدی بر دشمنی عمیق آمریکا با ملت ایران دانست.

مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی مسدودشدن حساب‌های هلال احمر مهر تاییدی بر دشمنی آمریکا با ایران استدر گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به  ارزیابی تناقض رفتاری آمریکا در مسدودسازی حساب‌های هلال احمر کشورمان در کنار ابراز نگرانی ظاهری سران این کشور برای سیل‌زدگان کشورمان پرداخت و گفت : بازخوانی جملات صریحی که بارها توسط سران آمریکا نظیر ترامپ و پمپئو درباره ایران گفته شده نشان دهنده دشمنی راهبردی آمریکا در قبال  ایران  است که این مسئله هرگز جزئی نبوده  و به کل نظام جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد.

وی با اشاره به تحمیل تحریم‌های ظالمانه به نظام جمهوری اسلامی ایران توسط کاخ سفید، خاطرنشان کرد: زمانی که یک کشور تحریم می‌شود در اصل این ملت آن کشور هستند که دچار محرومیت شده‌اند، طی تحریم‌های ایران نیز حساب چند نفر از شخص خاص محدود نشده بلکه تحریم‌های فلج کننده‌ای موسوم به مادر تحریم‌ها بر ضد ملت کشورمان اعمال شده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: این موضوع مهر تاییدی بر دشمنی عمیق آمریکا با ملت ایران است. لازم به ذکر است که بازخوانی نظرات غرب از جمله آمریکا و اروپا در خصوص مسائل مختلفی نظیر مسائل منطقه، ارتباط بخشیدن به برجام و مسئله هسته‌ای و همچنین حقوق بشر و تروریست تمامی گویای این مساله است که راهبرد مشترک آمریکا و اروپا چیزی جز تحت فشار قرار دادن ایران نیست.

شاکری با تاکید بر لزوم برخوردی جدی با سران آمریکا، گفت: البته اینکه آمریکا همچنان جرات می‌کند مجددا چنین اظهار نظر‌هایی را درباره ایران به زبان بیاورد، بیش از هرچیز به ضعف دیپلماسی ما باز می‌گردد که به نظر هرگز پاسخ در خور و مناسبی نسبت به اضافه گویی‌های کاخ سفید نداشته است لذا چنانچه ما در مقابل این گزاره‌ها پاسخی درخور بدهیم آمریکا جرأت چنین اظهارنظر‌های سخیفی نداشته و درغیر این‌صورت آن‌ها در ادبیات‌شان همواره به تحقیر ما دامن زده و جنگ روانی را ایجاد خواهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه درحال حاضر نیز ما در خبرهایمان نسبت به اطلاع رسانی عملکرد‌های ظالمانه آن‌ها در قبال کشورمان بسیار ضعیف اقدام کرده و عملا به آن‌ها اجازه تحقیر مجدد کشورمان را داده ایم.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره نوع برخورد آمریکا با دیگر ملت‌ها افزود: البته آمریکا همواره با ملت‌هایی که به زیاده‌خواهی‌های آمریکا جواب نداده‌اند، نوعی برخورد حذفی داشته است، اما کماکان در مواجه با حوادث طبیعی همچون سقوط هواپیما و زلزله اظهار همدردی را از خود نشان داده است درحالی که درقبال ما جملاتی که به کار برده‌اند همواره قهری بوده است.

وی اضافه کرد: برای مثال بوش پدر مدت‌ها پیش گفته بود که من از عمق جان از ایران متنفرم. بعد از آن هم کلینتون، بوش و فورد نیز مشابه همین جملات را به کار برده‌اند که اگر ما تمام این جملات را در کنار هم بچینیم با راهبردی هماهنگ شده و ملی بر ضد کشورمان مواجه خواهیم شد.

شاکری در ادامه بیان کرد: دو حزب جمهوری خواه و دموکرات‌ها در آمریکا همواره راهبردشان درباره ایران یکسان بوده است و آن‌ها هرگز قدرتی مثل اسلام انقلابی را در مقابل نظام رو به افول سرمایه داری و لیبرال دموکراسی سکولار بر نمی‌تابد اگرچه روند سیاست جهانی سر برآوردن اسلام انقلابی و افول و اضمحلال نظام سرمایه داری را بیش از پیش آشکار کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جمله‌ای که تمام ملت ایران تروریست هستند نیز جملاتی است که همواره از زبان ترامپ و پمپئو شنیده شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که اگر دشمنی آمریکا درقبال ملت‌های دیگر همواره محدود و موقتی بوده و از رئیس جمهوری به رئیس‌جمهور دیگر تفاوت داشته، اما پس از انقلاب اسلامی غرب در قبال ایران همواره ادبیات کینه ورزانه مشابهی داشته که حتی به مرور شدت بیشتری نیزبه خود گرفته است. در این زمینه هم نیازمند است که اقدام رسانه‌ای قوی انجام گرفته شود تا بتوانیم نشان دهیم رفتاری که با ما از جانب آمریکا صورت می‌گیرد هیچ وجه انسانی و حقوق بشری ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، برجام ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
آمريکا دشمن ابدي ايران و ايراني بوده و خواهد بود
آخرین اخبار