سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل؛

آزادسازی ۴۲۱ محکوم مالی غیرعمد در اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: سال گذشته ۴۲۱ محکوم مالی غیرعمد در اردبیل آزادسازی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ،یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بعد از ظهر امروز در دیدار امام جمعه اردبیل با اعضای ستاد دیه اردبیل اظهار کرد:سال گذشته با تلاش ستاد دیه استان و خیران ۴۲۱ محکوم مالی غیرعمد در اردبیل آزادسازی شدند که خوشبختانه آمار خوبی برای استان بود و امیدواریم امسال نیز با ترویج و فرهنگ‌سازی مناسب شاهد آمار بیشتری نسبت به سال گذشته نیز باشیم.

وی با اشاره به این که ترویج فرهنگ آزادسازی زندانیان در جامعه یک ضرورت مهم و اساسی است بیان کرد: امید داریم با برنامه ریزی‌های اساسی و هدفمند در تمامی عرصه‌ها پیشگام باشیم و شرایط و بستری را فراهم کنیم که زندانیان به جمع و آغوش گرم خانواده‌شان بازگردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: مجموع محکومیت زندانیان سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان بود که به تفکیک ۴۰ میلیارد تومان گذشت شکات داشتیم و مابقی به صورت اقساط بانکی پرداخت شد و ستاد دیه استان در این زمینه با کمک‌های خیران این اقساط را پرداخت کرد.

خدادادی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۸۴ محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند و محکومیت مالی برخی زندانیان حتی یک میلیون تومان است و متاسفانه افرادی نیز هستند که با مهریه ۲۰۰ میلیون تومانی در گوشه زندان به سر می‌برند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سایه تلاش شورا‌های حل اختلاف شاهد کاهش ورودی به زندان‌های استان هستیم به طوری که با صلح و سازنش توانسنیم از زندانی شدن یک هزار و ۹۰ جلوگیری به عمل آورده و با اجرای طرح جایگزین حبس برای ۴۶۶ نفر در کاهش تعداد زندانی‌ها موثر واقع شویم.

انتهای پیام/ع

 

وجود ۵۸۴ محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.