سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوشش ۹۸ درصدی مراقبت‌های اولیه بهداشتی در استان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پوشش مراقبت‌های اولیه بهداشت همگانی در سطح یک استان الخصوص در روستا‌ها و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر از ۹۸ درصد بیشتر است.

طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با بیان این نکته که برنامه‌های هفته سلامت با هدف برجسته کردن مسائل مهم نظام سلامت تدوین شده است افزود: این برنامه‌ها در قالب اطلاع رسانی در اشکال مختلف مانند نشست‌های خبری، مصاحبه ها، گردهمایی، مسابقات انگیزشی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که شعار هفته سلامت امسال مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است افزود: یکی از اهدافی که کشور‌های دنیا در قالب بیانیه‌ای در سازمان جهانی بهداشت خود را به آن ملزم میدانند، مفهوم پوشش همگانی سلامت است با این منظور که همه افراد بتوانند تمام مراقبت‌های بهداشتی، درمانی، توان بخشی مورد نیاز خود را به شکل عادلانه در دسترس داشته باشند و با کیفیت آن مراقبت‌ها را دریافت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پوشش مراقبت‌های اولیه بهداشت همگانی در سطح یک استان از ۹۸ درصد بیشتر است و این رقم در شهر‌های بزرگ ممکن است کمتر باشد، اما در روستا‌ها و شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر این پوشش بالای ۹۸ درصد می‌باشد.

چنگیز تصریح کرد: دسترسی به آب آشامیدنی سالم، پوشش کامل واکنیساسیون و بسته‌های خدمتی شامل مراقبت‌های اولیه می‌شوند.

به گفته وی، بسته‌های خدمت، بر حسب رده سنی ارائه می‌شود به عنوان مثال بسته‌های مراقبتی در طول دوره‌ی بارداری قبل از زایمان و بعد از زایمان و یا بسته‌های خدمتی ویژه افراد مبتلا به دیابت و اختلالات فشار خون تعریف شده است.

چنگیز در ادامه افزود: امیدواریم با افزایش این خدمات شاهد افزایش شاخص امید به زندگی و به تبع افزایش کیفیت زندگی باشیم.


انتهای پیام/م
 

صحبتهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در باره مراقبت‌های اولیه بهداشتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.