دبیر انجمن سرطان اصفهان گفت: با وجود زخم درسطح پوست احتمال انتقال ویروس HPV وجود داردکه از زمره این زخم ها در محیط آرایشگاه ها که مشخصا اپلاسیون انجام می دهند، به وجود می آید/ وجود این ویروس می تواند به سرطان دهانه رحم و معقد منجر شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر پوریا عادلی در جریان نشست خبری ویژه هفته سلامت بانوان گفت: شاید هشتاد درصد افرادی که از حیث جنسی فعال است به ویروس HPV مبتلا می شوند که از عوارض عیان آن زیگیل های تناسلی است.

وی ادامه داد: مصرف قلیان و سیگار شیوع ویروس HPV  را افزایش میدهد که حتی با استفاده از وسایل مراقبتی احتمال انتقال آن به صفر نمی رسد؛ با وجود زخم درسطح پوست نیز احتمال انتقال این ویروس وجود داردکه از زمره این زخم ها در محیط آرایشگاه ها که مشخصا اپلاسیون انجام می دهند، به وجود می آید.

دبیر انجمن سرطان اصفهان تشریح کرد: واکسن این ویروس هرچند که نسبت به سالهای قبل با کاهش قیمت جدی مواجه بوده است اما حال حاضر قیمت قابل توجهی دارد؛  نکته حائز اهمیت این است که این واکسن باید در برهه ای استفاده شود که دریافت کننده باکره باشد.

وی در پایان اشاره کرد: استفاده از این واکسن از این حیث حائز اهمیت است که وجود این ویروس می تواند به سرطان دهانه رحم و معقد منجر شود.

انتهای پیام / س

هفته سلامت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.